Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Avrupa İktisat Tarihi | TAR 279 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BURAK ÇITIR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi BURAK ÇITIR, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Tarihsel süreç içinde Avrupadaki ekonomik gelişmeler ve iktisat düşüncesindeki değişmeleri tanımlamak ve anlamlandırmak |
Dersin İçeriği | İktisat tarihinin doğuşu ve çalışma alanları, kadim toplumlarının ekonomik yapıları, Roma imparatorluğu, feodal dönem, kapitalist dönemi oluşturan gelişmeler (ticaret devrimi, coğrafi keşifler, fiyat devrimi vs.), sanayi devrimi ve sonraki gelişmeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bugünkü dünya ekonomik durumunu daha iyi kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | İktisat teorisinin tarihsel gelişmeler içinde nasıl ortaya çıktığını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Modern dünya-sistemin oluşumunda ekonomik gelişmelerin ne denli önemli olduğunu ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | İktisat biliminin gelişimini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Güncel ekonomik olaylar hakkında daha sağlıklı hüküm verir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
6 | Sosyal ve siyasal tarihi daha bütüncül bir şekilde kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İktisat Tarihinin Doğuşu ve Kapsamı | |
2 | Antik Dönem Toplumlarının Ekonomik Yaşamı | |
3 | Roma Ekonomisi | |
4 | Ortaçağ Ekonomisi | |
5 | Ortaçağda Ticari, Sınai ve Mali Örgütlenme ve Düzenlemeler | |
6 | Modern Avrupa'nın Doğuşunu Hazırlayan Gelişmeler | |
7 | Avrupa'da Ekonomik Genişleme (1450-1600) | |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1600-1800 arası Avrupa'da İktisadi Düşünce | |
10 | 1600-1800 arası Avrupa'da İktisadi Gelişmeler | |
11 | 19. Yüzyıl ve Sanayi Devrimi | |
12 | Sanayi Devrimi | |
13 | 20. Yüzyıldaki Eğilimler | |
14 | Tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Tevfik Güran, İktisat Tarihi, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bugünkü dünya ekonomik durumunu daha iyi kavrar | |||||||||||
2 | İktisat teorisinin tarihsel gelişmeler içinde nasıl ortaya çıktığını yorumlar | |||||||||||
3 | Modern dünya-sistemin oluşumunda ekonomik gelişmelerin ne denli önemli olduğunu ayırt eder | |||||||||||
4 | İktisat biliminin gelişimini değerlendirir | |||||||||||
5 | Güncel ekonomik olaylar hakkında daha sağlıklı hüküm verir | |||||||||||
6 | Sosyal ve siyasal tarihi daha bütüncül bir şekilde kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |