Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Arapça Dilbilgisi TAR 263 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

YOK

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MAEN AHMET MUHAMMED ALI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

YOK

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Arapça temel kaynak eserleri okuyup anlamak

Dersin İçeriği

İsim ve fiil çeşitlerini, isim ve fiil cümlelerini, cümle yapılarının öğrenilmesini sağlamak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Arapça lisanını öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma,
2 Arapça temel kaynak ederleri anlar Anlatım, Soru-Cevap,
3 Arapça eserleri daha iyi tanır Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
4 Araştırma yaparken kaynakları değerlendirir Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
5 Kaynaklar arasındaki farkları anlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Osmanlıca metinlerin okunmasına yardımcı olur Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma,
7 Tarihi metinleri analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Arapçada Kelime Ve Çeşitleri: İsim-Fiil-Harf (İsim Cümleleri)
2 İzafet Terkibi-Sıf
3 İsim Ve Çeşitleri – İsmin Özellikleri : Marife- Nekre- Müzekker-Müennes
4 Cemi Ve Çeşitleri
5 Masdar Ve Çeşitleri –İsmi Fail-İsmi Meful
6 İsmi Zaman-İsmi Mensup-İsmi Tafdil
7 İsmi Alet-İsmi Mekan- İsmi Tazğır
8 İsimlerde İğrap-Harfi Cerler (Karşılıklı Konuşma)
9 ARASINAV
10 Arapça’da Cümle Kuruluşu (Mübteda-Haba)
11 Metin Üzerinde Çalışmalar (Karşılıklı Konuşma II)
12 Basıt Metinlerin Tercümesi
13 Metin Üzerinde Çalışmalar
14 Metin Üzerinde Çalışmalar (Karşılıklı Konuşma III)
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

İsmail Ezheri, Açıklamalı Araştırmalı Arapça Grameri, İstanbul, 1978, Hikmet Yay.
Taceddin Uzun, Anlatımlı Arapça, Konya 2002.
Mustafa Abdülaziz ve diğerleri, Kendikendine Modern Arapça Öğretimi, İstanbul ts, Cantaş Yay.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır.
2 Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
3 Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4 Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür.
5 Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
6 Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar.
7 Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir.
8 Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9 Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
10 Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır.
11 Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Arapça lisanını öğrenir
2 Arapça temel kaynak ederleri anlar
3 Arapça eserleri daha iyi tanır
4 Araştırma yaparken kaynakları değerlendirir
5 Kaynaklar arasındaki farkları anlar
6 Osmanlıca metinlerin okunmasına yardımcı olur
7 Tarihi metinleri analiz eder
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 5
1. Sözlü Sınav 5
Toplam 10
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5