Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Arapça Dilbilgisi | TAR 263 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MAEN AHMET MUHAMMED ALI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Arapça temel kaynak eserleri okuyup anlamak |
Dersin İçeriği | İsim ve fiil çeşitlerini, isim ve fiil cümlelerini, cümle yapılarının öğrenilmesini sağlamak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Arapça lisanını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
2 | Arapça temel kaynak ederleri anlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Arapça eserleri daha iyi tanır | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Araştırma yaparken kaynakları değerlendirir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Kaynaklar arasındaki farkları anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Osmanlıca metinlerin okunmasına yardımcı olur | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
7 | Tarihi metinleri analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Arapçada Kelime Ve Çeşitleri: İsim-Fiil-Harf (İsim Cümleleri) | |
2 | İzafet Terkibi-Sıf | |
3 | İsim Ve Çeşitleri – İsmin Özellikleri : Marife- Nekre- Müzekker-Müennes | |
4 | Cemi Ve Çeşitleri | |
5 | Masdar Ve Çeşitleri –İsmi Fail-İsmi Meful | |
6 | İsmi Zaman-İsmi Mensup-İsmi Tafdil | |
7 | İsmi Alet-İsmi Mekan- İsmi Tazğır | |
8 | İsimlerde İğrap-Harfi Cerler (Karşılıklı Konuşma) | |
9 | ARASINAV | |
10 | Arapça’da Cümle Kuruluşu (Mübteda-Haba) | |
11 | Metin Üzerinde Çalışmalar (Karşılıklı Konuşma II) | |
12 | Basıt Metinlerin Tercümesi | |
13 | Metin Üzerinde Çalışmalar | |
14 | Metin Üzerinde Çalışmalar (Karşılıklı Konuşma III) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İsmail Ezheri, Açıklamalı Araştırmalı Arapça Grameri, İstanbul, 1978, Hikmet Yay. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Arapça lisanını öğrenir | |||||||||||
2 | Arapça temel kaynak ederleri anlar | |||||||||||
3 | Arapça eserleri daha iyi tanır | |||||||||||
4 | Araştırma yaparken kaynakları değerlendirir | |||||||||||
5 | Kaynaklar arasındaki farkları anlar | |||||||||||
6 | Osmanlıca metinlerin okunmasına yardımcı olur | |||||||||||
7 | Tarihi metinleri analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Sözlü Sınav | 5 |
Toplam | 10 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |