Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eskiçağ Tarihi Kaynakları | TAR 251 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEVGİ SARIKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Antikite olarak da bildiğimiz Eskiçağ tarihi ile ilgili olarak antikçağ yazarlarının ve eserlerinin tanıtılması. |
Dersin İçeriği | Eskiçağ tarihinin konusu coğrafi sınırları ve eskiçağda tarih yazıcılığı ile birlikte eski batı yazarlarının kavranılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarihin kapsamlı ve bilimsel tanıtımını kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
2 | Eskiçağ sınırlarının başlangıç ve bitiş noktalarını analiz eder | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Tarih yazım türlerinin öğrenilmesi ile ikinci elden kaynakların tanıtır | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | |
4 | Heredot, Thukydides vb. gibi eskiçağ tarihçilerinin eserlerini inceler | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Latince yazan tarihçiler ile imparatorluk devri tarihçileri karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihin tanımı (ayrıntılı olarak) | |
2 | Eskiçağ tarihinin konusu ve coğrafi sınırları (Eski Batı) | |
3 | Eskiçağ tarihinin zaman bakımından sınırları | |
4 | Antik kütüphaneler | |
5 | Eskiçağ Tarihinin yardımcı bilim dalları | |
6 | Takvim sistemleri | |
7 | Eskiçağ’da Eski Batıda tarih yazıcılığı | |
8 | Yunanca yazan tarihçiler | |
9 | ARASINAV | |
10 | Büyük İskender devri tarihçileri | |
11 | Roma dönemi tarihçileri I | |
12 | Roma dönemi tarihçileri II | |
13 | Latince yazan tarihçiler | |
14 | İmparatorluk devri tarihçileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları |
Ders Kaynakları | 1)Herodotos & Tarih (Historiai) ALFA YAYINLARI Herodot (Herodotos) Yayın Yılı: 2007 2)Thukydides Tarihi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tarihin kapsamlı ve bilimsel tanıtımını kavrar | |||||||||||
2 | Eskiçağ sınırlarının başlangıç ve bitiş noktalarını analiz eder | |||||||||||
3 | Tarih yazım türlerinin öğrenilmesi ile ikinci elden kaynakların tanıtır | |||||||||||
4 | Heredot, Thukydides vb. gibi eskiçağ tarihçilerinin eserlerini inceler | |||||||||||
5 | Latince yazan tarihçiler ile imparatorluk devri tarihçileri karşılaştırır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |