Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Avrupa´Nın Yakındoğu İlişkileri Tarihi | TAR 245 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TURGUT SUBAŞI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. TURGUT SUBAŞI, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Avrupa’nın Yakındoğu’ya ilgi duymasının neden ve sonuçlarının öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Yakındoğu adı ve sınırları, Bölgenin jeopolitik ve genel durumu. Coğrafi keşifler ve Sanayi İnkılâbı sonrasında ortaya çıkan siyasi, sosyal ve ekonomik akımlar ve Yakındoğu. 19. yüzyılda sömürgecilik, güç ilişkilerine etkisi ve blokların kurulması. I. Dünya Savaşı’na kadar olan gelişmeler. Savaşı sonrası Yakındoğu da yeniden yapılanma ve Avrupa. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yakındoğu adının sınırlarını ve Avrupa için önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Coğrafi keşiflerin neden ve sonuçları ile Avrupa’ya olan tesirini kavrar | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Sanayi İnkılâbı sonrasında ortaya çıkan siyasi, sosyal ve ekonomik akımlar ve Yakındoğu’daki tesirlerini inceler | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | 19. yüzyılda sömürgecilik, güç ilişkilerine etkisi ve blokların kurulmasının öğretir | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | I. Dünya Savaşı’nda Avrupa ve savaş sonrası Yakındoğu’daki gelişme ve değişimi değerlendirir | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Yakındoğu alanındaki literatürü bilir | Beyin Fırtınası, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yakındoğu adı ve sınırları | |
2 | Bölgenin jeopolitik ve genel durumu. | |
3 | Yakındoğu’nun Avrupa için önemi. | |
4 | Coğrafi keşifler ve Avrupa. | |
5 | Sanayi İnkılâbı ve Avrupa | |
6 | Coğrafi keşifler ve Sanayi İnkılâbı sonrasında ortaya çıkan siyasi, sosyal ve ekonomik akımlar ve Yakındoğu. | |
7 | İngiltere ve Yakındoğu | |
8 | Fransa ve Yakındoğu | |
9 | ARASINAV | |
10 | İtalya-Almanya ve Yakındoğu | |
11 | Bölgedeki güçler dengesinin değişimi. | |
12 | 19. yüzyılda sömürgecilik, güç ilişkilerine etkisi ve blokların kurulması. | |
13 | San Remo Konferansı ve bölgede ki paylaşım. | |
14 | I. Dünya Savaşı sonrası Yakındoğu da yeniden yapılanma ve Avrupa. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
1-M. E. Yapp, The Making of Modern Near East, London, 1986. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yakındoğu adının sınırlarını ve Avrupa için önemini açıklar | |||||||||||
2 | Coğrafi keşiflerin neden ve sonuçları ile Avrupa’ya olan tesirini kavrar | |||||||||||
3 | Sanayi İnkılâbı sonrasında ortaya çıkan siyasi, sosyal ve ekonomik akımlar ve Yakındoğu’daki tesirlerini inceler | |||||||||||
4 | 19. yüzyılda sömürgecilik, güç ilişkilerine etkisi ve blokların kurulmasının öğretir | |||||||||||
5 | I. Dünya Savaşı’nda Avrupa ve savaş sonrası Yakındoğu’daki gelişme ve değişimi değerlendirir | |||||||||||
6 | Yakındoğu alanındaki literatürü bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |