| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Proje Uygulaması ve Danışmanlık | SOS 411 | 7 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ ARSLAN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ ARSLAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dersin temel amacı proje yönetimi ve danışmanlık ve eğitim yöntemleri kavramlarıyla ilgili konuların öğrenilmesi ve teorik çerçeveyle, günlük hayattaki uygulamalar arasında bir köprü kurmak amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste proje yönetimi temel esasları, proje kavramı, danışmanlık yöntemleri, sosyolojide proje yönetimi, danışmanlık ve örneklerinin ortaya konulması, ve ilgili konuların öğrencilere teorik ve uygulama açısından öğretilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Proje Yönetimi ve danışmanlık metodları temel esasları, proje konularını kavrar. | Anlatım, Gözlem, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | ) Proje yönetimi açısından özgünlük, yenilik, proje hazırlama, konularında temel kavram süreç ve faaliyetleri hakkında bilgiler edinir ve uygulamaları hakkında iş planı hazırlar. | Gözlem, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Projelerde kapsam, zaman, maliyet, kalite, insan kaynağı, iletişim, risk, satın alma yönetimi, karar verme mekanizmaları, değişim mühendisliği konularının çerçevesini çizer. | Gözlem, Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 4 | Sosyoloji bilim disiplinine ilişkin olarak proje konularından haberdar olur. Öğrenci bir özgün proje ödevi hazırlamak için temel bilgiler edinir. | Gözlem, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Sosyoloji bilim disiplinini konularına göre öğrenci proje ödevi hazırlar. | Gözlem, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Proje ödevinin hazırlanması, analiz edilmesi, raporlanması ve sunumu çalışmalarını yürütür. | Gözlem, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sosyal Bilimlerde Proje Yönetimi kavramı | |
| 2 | Proje Yönetimi tanımı özellikleri sınıflandırılması | |
| 3 | Proje yönetimi organizasyonu, iş ilişkileri | |
| 4 | Proje yönetimi süreçleri | |
| 5 | Proje planı | |
| 6 | Proje maliyet tahmini | |
| 7 | Proje kaynak tahsisi | |
| 8 | Proje Kontrolu | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Danışmanlık ve eğitim hizmetleri-işlevleri | |
| 11 | Danışmanlık hizmetlerinde hizmet alanları ve hizmet verme şekilleri | |
| 12 | Ülkemizde danışmanlık ve eğitim hizmetlerinin yapısı, gelişimi ve sorunları | |
| 13 | Ulusal düzeyde kurumların proje destekleri ve değerlendirme kriterleri, örnek proje uygulamaları | |
| 14 | Danışmanlık ve eğitim hizmetlerinde örnek uygulamalar ve öğrenci çalışmalarının izlenmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Proje Yönetimi ve Danışmanlık Metodları Dersi, Ders Notu |
| Ders Kaynakları | Albayrak, Burhan. (2012) Proje Yönetimi Analizi ve Danışmanlık”, Nobel Kitabevi, Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
| 2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | ||||||
| 3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | X | |||||
| 4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | ||||||
| 5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | ||||||
| 6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | ||||||
| 7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | X | |||||
| 8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
| 9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | |||||
| 12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Proje Yönetimi ve danışmanlık metodları temel esasları, proje konularını kavrar. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| 2 | ) Proje yönetimi açısından özgünlük, yenilik, proje hazırlama, konularında temel kavram süreç ve faaliyetleri hakkında bilgiler edinir ve uygulamaları hakkında iş planı hazırlar. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| 3 | Projelerde kapsam, zaman, maliyet, kalite, insan kaynağı, iletişim, risk, satın alma yönetimi, karar verme mekanizmaları, değişim mühendisliği konularının çerçevesini çizer. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| 4 | Sosyoloji bilim disiplinine ilişkin olarak proje konularından haberdar olur. Öğrenci bir özgün proje ödevi hazırlamak için temel bilgiler edinir. | 5 | 5 | ||||||||||
| 5 | Sosyoloji bilim disiplinini konularına göre öğrenci proje ödevi hazırlar. | 5 | |||||||||||
| 6 | Proje ödevinin hazırlanması, analiz edilmesi, raporlanması ve sunumu çalışmalarını yürütür. | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 60 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Proje / Tasarım | 1 | 25 | 25 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 134 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||