Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Uygulaması ve Danışmanlık | SOS 411 | 7 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ ARSLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı proje yönetimi ve danışmanlık ve eğitim yöntemleri kavramlarıyla ilgili konuların öğrenilmesi ve teorik çerçeveyle, günlük hayattaki uygulamalar arasında bir köprü kurmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste proje yönetimi temel esasları, proje kavramı, danışmanlık yöntemleri, sosyolojide proje yönetimi, danışmanlık ve örneklerinin ortaya konulması, ve ilgili konuların öğrencilere teorik ve uygulama açısından öğretilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Proje Yönetimi ve danışmanlık metodları temel esasları, proje konularını kavrar. | Anlatım, Gözlem, Beyin Fırtınası, | |
2 | ) Proje yönetimi açısından özgünlük, yenilik, proje hazırlama, konularında temel kavram süreç ve faaliyetleri hakkında bilgiler edinir ve uygulamaları hakkında iş planı hazırlar. | Beyin Fırtınası, Gözlem, Anlatım, | |
3 | Projelerde kapsam, zaman, maliyet, kalite, insan kaynağı, iletişim, risk, satın alma yönetimi, karar verme mekanizmaları, değişim mühendisliği konularının çerçevesini çizer. | Beyin Fırtınası, Gözlem, Anlatım, | |
4 | Sosyoloji bilim disiplinine ilişkin olarak proje konularından haberdar olur. Öğrenci bir özgün proje ödevi hazırlamak için temel bilgiler edinir. | Beyin Fırtınası, Gözlem, Anlatım, | |
5 | Sosyoloji bilim disiplinini konularına göre öğrenci proje ödevi hazırlar. | Beyin Fırtınası, Gözlem, Anlatım, | |
6 | Proje ödevinin hazırlanması, analiz edilmesi, raporlanması ve sunumu çalışmalarını yürütür. | Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Bilimlerde Proje Yönetimi kavramı | |
2 | Proje Yönetimi tanımı özellikleri sınıflandırılması | |
3 | Proje yönetimi organizasyonu, iş ilişkileri | |
4 | Proje yönetimi süreçleri | |
5 | Proje planı | |
6 | Proje maliyet tahmini | |
7 | Proje kaynak tahsisi | |
8 | Proje Kontrolu | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Danışmanlık ve eğitim hizmetleri-işlevleri | |
11 | Danışmanlık hizmetlerinde hizmet alanları ve hizmet verme şekilleri | |
12 | Ülkemizde danışmanlık ve eğitim hizmetlerinin yapısı, gelişimi ve sorunları | |
13 | Ulusal düzeyde kurumların proje destekleri ve değerlendirme kriterleri, örnek proje uygulamaları | |
14 | Danışmanlık ve eğitim hizmetlerinde örnek uygulamalar ve öğrenci çalışmalarının izlenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Proje Yönetimi ve Danışmanlık Metodları Dersi, Ders Notu |
Ders Kaynakları | Albayrak, Burhan. (2012) Proje Yönetimi ve Analizi”, Nobel Kitabevi, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | ||||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | ||||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | ||||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | ||||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | ||||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | ||||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Proje Yönetimi ve danışmanlık metodları temel esasları, proje konularını kavrar. | ||||||||||||
2 | ) Proje yönetimi açısından özgünlük, yenilik, proje hazırlama, konularında temel kavram süreç ve faaliyetleri hakkında bilgiler edinir ve uygulamaları hakkında iş planı hazırlar. | ||||||||||||
3 | Projelerde kapsam, zaman, maliyet, kalite, insan kaynağı, iletişim, risk, satın alma yönetimi, karar verme mekanizmaları, değişim mühendisliği konularının çerçevesini çizer. | ||||||||||||
4 | Sosyoloji bilim disiplinine ilişkin olarak proje konularından haberdar olur. Öğrenci bir özgün proje ödevi hazırlamak için temel bilgiler edinir. | ||||||||||||
5 | Sosyoloji bilim disiplinini konularına göre öğrenci proje ödevi hazırlar. | ||||||||||||
6 | Proje ödevinin hazırlanması, analiz edilmesi, raporlanması ve sunumu çalışmalarını yürütür. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 60 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
1. Ara Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |