Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medya ve Toplum | SOS 313 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Students are expected to come to classes prepared for the course materials covered that week. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Sociology of culture |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. PINAR YAZGAN HEPGÜL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. PINAR YAZGAN HEPGÜL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, medya ve toplum arasındaki sosyal, ekonomik ve politik ilişkilerin değişen doğası hakkında bazı temel tartışmaları tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Medya çalışmaları konuları ve tartışmaları, küresel medya şirketleri, tüketici gücü, medyanın yaklaşımlara etkisi, ünlüler, habercilik ve yeni medyanın temel özellikleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Medyanın temel sorunları genel bir anlama | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Ve medyanın sosyal, ekonomik ve siyasi önemini | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Medya ve toplum arasındaki ilişkiler ve uluslararası farklılıklar hakkında bazı bilgilere genel bir kavrayış | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Medya teknolojilerinin geniş bir kavrayış | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Medya üretim süreçlerinin genel bir anlayış | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | |
2 | Medya Kurumları ve toplumdaki rolü | |
3 | Bir medya kuruluşları tanımlama | |
4 | Medya türü tanımlanması: | |
5 | Medya Endüstrileri | |
6 | Televizyon Sanayi | |
7 | Vize sınavı | |
8 | Medya Ürünleri | |
9 | Medyada Temsili ve Sahte | |
10 | İdeolojiler ve Medya | |
11 | Haber değerleri / medya değerleri | |
12 | Küreselleşme | |
13 | Medya ve Pazar | |
14 | Final sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin öğretim üyelerinin oluşturduğu ders notları dökümanlar modülü üzerinden yükleme yapılmaktadır |
Ders Kaynakları | Maigret, E., & Yücel, H. (2011). Medya ve iletişim sosyolojisi. Mora, N. (2011). Medya çalışmaları medya pedagojisi ve küresel iletişim. Nobel Yayın. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | ||||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | ||||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | ||||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | ||||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | ||||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | ||||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Medyanın temel sorunları genel bir anlama | ||||||||||||
2 | Ve medyanın sosyal, ekonomik ve siyasi önemini | ||||||||||||
3 | Medya ve toplum arasındaki ilişkiler ve uluslararası farklılıklar hakkında bazı bilgilere genel bir kavrayış | ||||||||||||
4 | Medya teknolojilerinin geniş bir kavrayış | ||||||||||||
5 | Medya üretim süreçlerinin genel bir anlayış |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |