| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Gençlik Sosyolojisi | SOS 215 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYDIN AKTAY |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. AYDIN AKTAY, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Gençlik kavramının analiz edilerek gençlerin toplumdaki fonksiyonları tespit etme ve bu bağlamda gençlerin sosyo-ekonomik ve kültürel sorunlarınu tespit etmektir. |
| Dersin İçeriği | Genç ve gençlik kavramları, üniversite gençliği, toplumda gençler, gençlerin sosyalleşmeleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Gençlik kavramının analiz edilmesini sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Gençlerin toplumsal çerçevedeki yerini ve fonksiyonlarını öğrenmeyi sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Gençlerin sosyalleşmesi kavramına değinmeyi sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Eğitim durumuna göre gençliği korumaya olanak sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Kuşak çatışmalarının toplumdaki yerini belirlemeyi sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Gençlik sosyolojisine giriş | |
| 2 | Genç ve gençlik kavramları | |
| 3 | Gençlerin sosyal konumları | |
| 4 | toplumda genç sınıf | |
| 5 | Genç nüfus | |
| 6 | Kırsal kesim gençliği | |
| 7 | kent gençliği | |
| 8 | Çalışan gençlik | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Lise ve üniversite gençliği | |
| 11 | Gençlerin sorunları | |
| 12 | Kuşak çatışmaları | |
| 13 | sosyal dışlanma | |
| 14 | genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yörükoğlu, Atalay, Gençlik Çağı Ruh Sağlığı ve Ruhsal Sorunlar, Özgün Yayınları, İstanbul 1996. |
| Ders Kaynakları |
Akgür, Bilge, Zeynep, Gökçe, Gençliğin Problemleri, Medikal Teknik, Sayı:148, 1998. |
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 0 | 3.BÖLÜM AYDIN AKTAY (1) Kalkınma.pdf | 0 MB |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
| 2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | ||||||
| 3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | ||||||
| 4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | ||||||
| 5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | ||||||
| 6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | ||||||
| 7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | ||||||
| 8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
| 9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | ||||||
| 12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Gençlik kavramının analiz edilmesini sağlar | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 |
| 2 | Gençlerin toplumsal çerçevedeki yerini ve fonksiyonlarını öğrenmeyi sağlar | ||||||||||||
| 3 | Gençlerin sosyalleşmesi kavramına değinmeyi sağlar | ||||||||||||
| 4 | Eğitim durumuna göre gençliği korumaya olanak sağlar | ||||||||||||
| 5 | Kuşak çatışmalarının toplumdaki yerini belirlemeyi sağlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 75 |
| 1. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||