Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Değerler Sosyolojisi | SOS 311 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Tüm seçmeli dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEVİM ATİLA DEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SEVİM ATİLA DEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyolojinin kavramsal ve kültürel yapısı içerisinde kendisine müracaat edilecek temel değerlerin bilinmesini ve bu değerlerin nitelik ve rollerini sosyal olayları da referans göstererek öğrencilere öğretmek |
Dersin İçeriği | Sosyal olgular içerisinde değer sistemlerinin sosyal rollerini ortaya koymak ve değerlerin kültürel şekillenme, gelişim ve değişim olaylarındaki önemli rollerini öğrencilere benimsetmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan tutum ve davranışlarındaki temel fonksiyonların farkına varır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | toplumsal yönelişlerin arka planındaki değer sistemlerini dikkate alır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | kurumsal yapıların oluşumunda değer sistemlerinin önemini anlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | kültürel yapıları hazırlayan inanç, ahlak ve geleneksel öğelerin niteliğini kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | sosyal olaylar ile inanç ve düşünce arasındaki bağlantıları gösterir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Değer nedir? | |
2 | Değerlerin toplumdaki rolleri | |
3 | Değer –Kültür ilişkisi | |
4 | Değerlerin Ahlak ve Din açısından yeri | |
5 | Değer ve Norm ilişkisi nasıldır | |
6 | Önemli değer teorileri | |
7 | Pareto, Parsons, Weber, Durkheim | |
8 | Değer dışı anlayışlar ve temel kaynakları | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Sosyal hayatta değer kazanmanın yolu | |
11 | Eğitimde değer aktarımı | |
12 | Değerler ve tutumlar arasındaki bağ | |
13 | Fikirlerin kaynağı olarak değerler | |
14 | Metod olarak Değer Analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof.Dr.Erol Güngör, Değerler Psikolojisi, Yahya Kemal Enstitüsü yayınları, İstanbul |
Ders Kaynakları | Toplumsal Değişme ve Değerler, Bir Değerler Sosyolojisi Çalışması, Nobel Yayınları, Sevim Atila Demir Prof.Dr.Erol Güngör, Değerler Psikolojisi, Yahya Kemal Enstitüsü yayınları, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | ||||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | ||||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | ||||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | ||||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | ||||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | ||||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnsan tutum ve davranışlarındaki temel fonksiyonların farkına varır. | ||||||||||||
2 | toplumsal yönelişlerin arka planındaki değer sistemlerini dikkate alır. | ||||||||||||
3 | kurumsal yapıların oluşumunda değer sistemlerinin önemini anlar. | ||||||||||||
4 | kültürel yapıları hazırlayan inanç, ahlak ve geleneksel öğelerin niteliğini kavrar | ||||||||||||
5 | sosyal olaylar ile inanç ve düşünce arasındaki bağlantıları gösterir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |