Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ortaçağ İslam ve Batı Felsefesi | FEL 292 | 4 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YUSUF TURAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. YUSUF TURAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klasik dönem İslam felsefesini, Patristik ve Skolastik felsefeyi konu, kavram ve düşünürleri ile kavramak |
Dersin İçeriği | İslam dünyasındaki ve Patristik- Skolastik dönemdeki felsefe etkinliğinin ele alınması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Klasik dönem İslam felsefesini konu, kavram ve düşünürleri ile kavramak | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Felsefe sorunları tarihsel ve kültürel birikimle birlikte anlayabilmek | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Klasik dönem düşünürleri hakkında yargıda bulunur. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | Ortaçağ felsefesi hakkında değerlendirme yapabilir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilir, yöntem geliştirebilir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Çalışma alanında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilir, çözebilir ve gerektiğinde yönlendirebilir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ortaçağ Felsefesinin genel özellikleri/ İlk ve orta dönem patristik felsefe | |
2 | Augustinus | |
3 | İslam felsefesi: Giriş ve problemler | |
4 | Kindi | |
5 | Farabi | |
6 | İbn Sina | |
7 | İhvan-ı Safa | |
8 | Gazzali | |
9 | ARA SINAV | |
10 | İbn Rüşd | |
11 | İbn Arabi | |
12 | Skolastik dönem | |
13 | Aquinalı Thomas | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ahmet Cevizci, Ortaçağ Felsefesi, Say Yayınları, İstanbul 2016 Mehmet Bayrakdar, İslam Felsefesine Giriş, TDV Yayınları Betül Çotuksöken-Saffet Babür, Ortaçağda Felsefe: Mtinlerle, Kabalcı YAyınları, İstanbul 2000 Mahmut Kaya, İslam filozoflarından Felsefe Metinleri, Klasik YAyınları, İstanbul 2005 |
Ders Kaynakları | M.M.Şerif, İslam Düşüncesi, 4 Cilt M.Fahri, İslam Felsefesi, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | ||||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | ||||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | ||||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | ||||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | ||||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | ||||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Klasik dönem İslam felsefesini konu, kavram ve düşünürleri ile kavramak | ||||||||||||
2 | Felsefe sorunları tarihsel ve kültürel birikimle birlikte anlayabilmek | ||||||||||||
3 | Klasik dönem düşünürleri hakkında yargıda bulunur. | ||||||||||||
4 | Ortaçağ felsefesi hakkında değerlendirme yapabilir. | ||||||||||||
5 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilir, yöntem geliştirebilir. | ||||||||||||
6 | Çalışma alanında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilir, çözebilir ve gerektiğinde yönlendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |