Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Felsefeye Giriş | FEL 192 | 2 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin felsefenin sorunlarını ve kavramlarını tanıması, bu konu ve kavramlara dair düşünüş özelliklerini öğrenmesi |
Dersin İçeriği | Felsefe ve diğer disiplinler arası farklar ve ortaklıklar; Bilgi, bilim, varlık ahlak gibi temel soruşturma alanlarındaki kavramları ve sorunları tanıma ve ayırt edebilme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Felsefe kavramlarını tanır. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Felsefe problemlerini tanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
3 | Felsefe problemlerini tartışır | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Bilgi, bilim, varlık ahlak gibi temel soruşturma alanlarındaki kavramları ve sorunları tanır. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve yargılayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kazanır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültür ve Felsefeye Bakışı | |
2 | Felsefenin Özellikleri | |
3 | Bilgi hakkında felsefe soruşturması | |
4 | Bilgi hakkında felsefe soruşturması | |
5 | Sosyal bilimler felsefesi | |
6 | Sosyal bilimler felsefesi | |
7 | Varlık hakkında felsefe soruşturması | |
8 | Varlık hakkında felsefe soruşturması | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Değerler hakkında felsefe soruşturması | |
11 | Değerler hakkında felsefe soruşturması | |
12 | Ahlak hakkında felsefe soruşturması | |
13 | Ahlak hakkında felsefe soruşturması | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | A.Cevizci, Felsefeye Giriş, İstanbul 2007 |
Ders Kaynakları | A.Arslan,Felsefeye Giriş, İstanbul, 2001 S.Honer ve diğr., Felsefeye Çağrı, İstanbul 2003 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | X | |||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | X | |||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | X | |||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | X | |||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | X | |||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | |||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | |||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Felsefe kavramlarını tanır. | ||||||||||||
2 | Felsefe problemlerini tanır. | ||||||||||||
3 | Felsefe problemlerini tartışır | ||||||||||||
4 | Bilgi, bilim, varlık ahlak gibi temel soruşturma alanlarındaki kavramları ve sorunları tanır. | ||||||||||||
5 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve yargılayabilir. | ||||||||||||
6 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kazanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |