Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çokkültürcülük ve Sosyal Hizmet | SHB 437 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. FATMANUR ALSANCAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çokkültürcülük tartışmaları bağlamında sosyal hizmet uygulamalarını değerlendirme becerisi kazanmak. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriğinde; çokkültürlülük kavramı, Dünyada ve Türkiye'de çokkültürlülükle ilgili gelişmeler, sosyal hizmetin çokkültürlülükle ilişkisi konuları ve ilgili konularla alakalı olarak kitap analizleri yer almaktadır.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çokkültürcülük kavramı ve diğer kavramlar | |
2 | Kültürel çoğulculuğu anlama | |
3 | Çokkültürcülük teorileri | |
4 | Küreselleşme bağlamında çokkültürcülük tartışmaları | |
5 | Çokkültürcü sosyal hizmet: Değerler | |
6 | Culturagram Çalışmaları ve sosyal hizmet müracaarçılarında uygulama | |
7 | Türkiye’de çokkültürcülük tartışmaları | |
8 | Ara sınav | |
9 | Göç olgusu bağlamında çokkültürcü sosyal hizmet | |
10 | Batı-Doğu ekseninde çokkültürcülüğe yaklaşım ve tartışmalar | |
11 | İslamofobi, ırkçılık, zenofobi, nefret suçu kavramlarının kültürel çeşitlilik açısından yorumu | |
12 | Asimilasyon, entegrasyon, uyum kavramlarına eleştirel bakış | |
13 | Sosyal hizmetin tanımı ve değerleri bağlamnda çokkültürcülüğe alternatif öneriler | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dünya’da Ve Türkiye’de Çokkültürlülük, Celalettin Yanık, Sentez Yayınları. Çokkültürlülük, Milena Doytcheva, İletişim Yayınları. Çokkültürlülük Efsanesi, Aliye Çınar, Sentez Yayınları. Çokkültürlülük, Charles Taylor, Yapı Kredi Yayınları. Çokkültürcü Sosyal Çalışma, Özge Özgür, Sabev Yayınevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 12 | 48 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |