Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Hizmette Kritik Düşünme Becerileri SHB 342 6 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN ZAHİD KARA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Sosyal hizmet disiplininde kritik düşünme becerisinin kazandırılması ve bunun uygulamaya aktarılması

Dersin İçeriği

Kritik ve analitik düşünme becerisinin sosyal hizmet mesleğindeki yerine ilişkin tartışma becerisini kazanmış olmak,

Analitik düşünme üzerine yeni eleştirel perspektiflere ilişkin bilgi birikimine sahip olmak

Mantık hataları ve doğru düşünme

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eleştirel ve analitik düşünme kavramları hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Sosyal hizmet alanında eleştirel düşünme becerisinin kullanımını kavrar
3 Sorunlarla baş etme süreçlerinde sorunu farklı yönleriyle değerlendirebilir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kritik düşünmenin anlamı
2 Analitik düşünmenin farklı açıklamaları
3 Sosyal hizmetin bilgi ve beceri temelinde kritik düşünebilmenin yeri
4 Argüman oluşturma
5 Mantık biliminde tümdengelim ve tümevarım kavramları
6 Kritik düşünme aşamaları
7 Etik karar alma modellerinde kritik düşünme becerilerinin tartışılması
8 Ara sınav
9 Günümüzde kritik düşünmenin önündeki engeller
10 Safsata ve mantık hataları
11 Doğru bilgi, inanç ve görelilik kavramları
12 Algı yönetimi
13 Medyada propaganda bağlamında kritik düşünme
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Hızlı ve Yavaş Düşünme- Daniel Kahnemann, Varlık Yayınları

Eleştirel Düşünme Klavuzu- Tracy Bowell & Gary Kemp, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi X
2 Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması X
3 Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi
4 Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi X
5 İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi X
6 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi
7 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi
8 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci X
9 Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık
10 Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Eleştirel ve analitik düşünme kavramları hakkında bilgi sahibi olur 4 1 0 4 3 0 0 0 0 5
2 Sosyal hizmet alanında eleştirel düşünme becerisinin kullanımını kavrar
3 Sorunlarla baş etme süreçlerinde sorunu farklı yönleriyle değerlendirebilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 30
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 3 5 15
Final 1 20 20
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 12 12
Toplam İş Yükü 89
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,56
Dersin AKTS Kredisi 4