Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tıbbi Sosyal Hizmet | SHB 347 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. FATMANUR ALSANCAK |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. FATMANUR ALSANCAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sağlık bakım sisteminde sosyal hizmet bilgi birikimine sahip olmak ve uygulama alanlarını tanımak. |
Dersin İçeriği | Sosyal hizmet uygulamasının sağlık bakım ortamlarındaki tarihçesinin ve kapsamının kavranması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal hizmet uygulamasının sağlık bakım ortamlarındaki tarihçesinin ve kapsamının kavranması | Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Türkiye'de tıbbi sosyal hizmet uygulamaları | Problem Çözme, | Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Sosyal hizmet uygulamasında psikososyal değerlendirme becerileri | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, | |
4 | Klinik uygulama örnekleri | Problem Çözme, | Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Müracaatçı sistemlerinin gereksinimleri, güçleri ve amaçlarına yönelik değerlendirmeye dayalı psikososyal müdahale stratejileri geliştirme | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Öz Değerlendirme, Akran Değerlendirme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal hizmet uygulamasının sağlık bakım ortamlarındaki tarihçesinin ve kapsamının kavranması | |
2 | Sosyal hizmet uygulamasının sağlık kurumlarındaki bağlamının değerlendirilmesi | |
3 | Türkiye'de tıbbi sosyal hizmet uygulamaları | |
4 | Türkiye'de tıbbi sosyal hizmet birimlerinin yapılanması | |
5 | Tıbbi sosyal çalışmacının rol ve görevleri ile etik uygulamalar | |
6 | Tıbbi sosyal hizmet alanında müracaatçı sisteminin anlaşılması | |
7 | Sosyal hizmet uygulamasında psikososyal değerlendirme becerileri | |
8 | Ara sınav | |
9 | Müracaatçı sistemlerinin gereksinimleri, güçleri ve amaçlarına yönelik değerlendirmeye dayalı psikososyal müdahale stratejileri geliştirme | |
10 | Klinik sosyal hizmet ile tıbbi sosyal hizmetin farklarının anlaşılması | |
11 | Klinik uygulama örnekleri | |
12 | Sağlık bakım ortamlarındaki sosyal hizmet uygulamalarında karşılaşılan adli konular | |
13 | Sağlıkta şiddet ve etik ikilemlerin değerlendirilmesi | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | X | |||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal hizmet uygulamasının sağlık bakım ortamlarındaki tarihçesinin ve kapsamının kavranması | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
2 | Türkiye'de tıbbi sosyal hizmet uygulamaları | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
3 | Sosyal hizmet uygulamasında psikososyal değerlendirme becerileri | ||||||||||
4 | Klinik uygulama örnekleri | ||||||||||
5 | Müracaatçı sistemlerinin gereksinimleri, güçleri ve amaçlarına yönelik değerlendirmeye dayalı psikososyal müdahale stratejileri geliştirme | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |