Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dezavantajlı Gruplar ve Sosyal Hizmet SHB 106 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. CENGİZHAN AYNACI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Dezavantajlılık kavramını kavrama, Dezavantajlı kesimleri tanıma, dezavantajlı kesimlerin sorunlarını anlama, tanıma ve sosyal hizmet müdahaleleri hakkında bilgi sahibi olma.

Dersin İçeriği

Dezavantajlılık

Dezavantajlı Gruplar ve sorunlar

Dezavantajlı gruplara yönelik sosyal politikalar ve sosyal hizmetler

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dezavantajlı grupları açıklar Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Dezavantajlı gruplara sunulan sosyal hizmetleri açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma ve ders hakkında bilgi
2 Dezavantajlılık tartışmaları
3 Dezavantajlı gruplar hakkında bilgiler
4 Korunma ihtiyacındaki çocuklar ve sosyal hizmet uygulamaları
5 Risk altındaki çocuklar ve sosyal hizmet uygulamaları
6 Yaşlılar ve sosyal hizmet uygulamaları
7 Şiddet mağduru kadınlar ve sosyal hizmet uygulamaları
8 Engelliler ve sosyal hizmet uygulamaları
9 ARA SINAV
10 Yoksulluk ve yoksullara yönelik sosyal hizmetler
11 Göçmenlere, sığınmacı ve mültecilere yönlelik sosyal hizmetler
12 madde bağımlılığı ve sosyal hizmet
13 Romanlara yönelik sosyal hizmetler
14 Dezavantajlı kesimlere yönelik sosyal politikalar
Kaynaklar
Ders Notu

Doğan, Hüseyin (Editör), Sosyal Hizmette Dezavantajlı / Risk Altındaki Gruplar, Nika Yayınları, 2021

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi X
2 Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması
3 Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi X
4 Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi X
5 İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi X
6 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi
7 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi X
8 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci X
9 Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık X
10 Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Dezavantajlı grupları açıklar
2 Dezavantajlı gruplara sunulan sosyal hizmetleri açıklar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5