Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Politika ve Planlama | SHB 307 | 5 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YUSUF GENÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. YUSUF GENÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu derste, sosyal politika disiplininin konusu, sosyal politikanın hedefleri, sosyal politikanın araçları, sosyal hizmet açısından sosyal politikanın anlamı, sosyal hizmet ve sosyal politika ilişkisinin tarihsel arka planı ve sosyal hizmet sosyal politika ilişkisi ve sosyal hizmette planlama konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Sosyal hizmet alanında planlama, politika geliştirme ve sosyal hizmet uygulamalarına yön veren sosyal politikalar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal planlama kavramını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Sosyal politika kavramını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Sosyal refah ve sosyal adaleti sağlamanın önemini ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Türkiyede sosyal politika uygulamalarını tartışır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Sosyal sınıflar arasındaki sürtüşmeleri asgariye indirgeme yollarını tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Sosyal sorunların en aza indirilmesi ve böylelikle sağlıklı bir toplum meydana getirme sürecini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Politikanın Kavramsal Çerçevesi | |
2 | Sosyal Politikanın Kavramsal Çerçevesi | |
3 | Sosyal Politikanın Hedefleri | |
4 | Sosyal Politikanın Dini Arka Planı - Sosyal Politika Vasıtaları | |
5 | Sosyal Risklerle Mücadele Açısından Koruyucu Sosyal Politika | |
6 | Sosyal Politika Aktörü Olarak Devlet | |
7 | Çalışanlara Yönelik Sosyal Politikalar | |
8 | Yoksullara Yönelik Sosyal Politikalar | |
9 | Vize Sınavı | |
10 | Kadınlara Yönelik Sosyal Politikalar | |
11 | Ailelere Yönelik Sosyal Politikalar | |
12 | Engellilere Yönelik Sosyal Politikalar | |
13 | Yaşlılara Yönelik Sosyal Politikalar | |
14 | Çocuk Ve Gençlere Yönelik Sosyal Politikalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Danış, M. Z. (2007). Sosyal Hizmet Mesleği ve Disiplininde Sosyal Politikanın Yeri ve Önemi, Toplum ve Sosyal Hizmet, 18 (2):78-95. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | X | |||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal planlama kavramını tanımlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
2 | Sosyal politika kavramını tanımlar. | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | |
3 | Sosyal refah ve sosyal adaleti sağlamanın önemini ayırt eder | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | |
4 | Türkiyede sosyal politika uygulamalarını tartışır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5 | Sosyal sınıflar arasındaki sürtüşmeleri asgariye indirgeme yollarını tasarlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
6 | Sosyal sorunların en aza indirilmesi ve böylelikle sağlıklı bir toplum meydana getirme sürecini tanımlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 57 |
1. Ödev | 18 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
1. Final | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |