Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Felsefe | FEL 111 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YUSUF TURAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. YUSUF TURAN, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ülke ihtiyaçlarına öncelik verilerek dünyadaki gelişmeleri izlemek, sosyal hizmet konularında bilimsel çalışmalar yapmak ve bu alandaki bilgi üretiminin sağlanmasında etkin role sahip olmak için yeni düşünceler ve teoriler üretmek için geniş ufka sahip kılmaktır. |
Dersin İçeriği | Felsefe, filozof, felsefe problemleri, varlık kavramı, insan ve özellikleri, bilgi-bilim problemi, tarih problemi, sanat problemi, etik, hukuk ve siyaset problemi gibi konuları içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal hizmet uygulamalarına eleştirel yaklaşır ve yeni uygulamalar tasarlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sosyal hizmetle ilgili teorik gelişmeleri tasarlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Risk gruplarıyla ilgili yorumlar yapar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Mesleğin etik değerlerini anlatır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | problem çözmede metotların etkisini açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel giriş | Önerilen kaynaklardan konu takip edilecek. |
2 | Felsefe nedir? | Önerilen kaynaklardan konu takip edilecek. |
3 | Felsefe Problemleri - Felsefenin Alt Dalları | Önerilen kaynaklardan konu takip edilecek. |
4 | Genel felsefe tarihi | Önerilen kaynaklardan konu takip edilecek. |
5 | Bilgi Felsefesi | Önerilen kaynaklardan konu takip edilecek. |
6 | Bilim Felsefesi | Önerilen kaynaklardan konu takip edilecek. |
7 | Etik | Önerilen kaynaklardan konu takip edilecek. |
8 | İnsan Felsefesi | Önerilen kaynaklardan konu takip edilecek. |
9 | YARIYIL İÇİ SINAVI | Önerilen kaynaklardan konu takip edilecek. |
10 | Sosyal Hizmet İçin Felsefe | Önerilen kaynaklardan konu takip edilecek. |
11 | Sosyal Hizmet Bağlamında Felsefi Tartışmalar - (Uygulama Örnekleri I) | Önerilen kaynaklardan konu takip edilecek. |
12 | Sosyal Hizmet Bağlamında Felsefi Tartışmalar - (Uygulama Örnekleri II) | Önerilen kaynaklardan konu takip edilecek. |
13 | Sosyal Hizmet Bağlamında Felsefi Tartışmalar - (Yerel Bilgi) | Önerilen kaynaklardan konu takip edilecek. |
14 | Sosyal hizmetle ilgili teorik gelişmeler | Önerilen kaynaklardan konu takip edilecek. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ahmet Cevizci, Felsefeye Giriş, Sentez Yayıncılık, İstanbul. |
Ders Kaynakları | Emrah Akbaş, Sosyal Çalışmada Çağdaş Eleştirel Perspektifler, SABEV. Yılmaz Özakpınar, İnsan İnanan Bir Varlık, ÖTÜKEN. Ahmet Cevizci, Felsefe Sözlüğü |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal hizmet uygulamalarına eleştirel yaklaşır ve yeni uygulamalar tasarlar. | ||||||||||
2 | Sosyal hizmetle ilgili teorik gelişmeleri tasarlar | ||||||||||
3 | Risk gruplarıyla ilgili yorumlar yapar | ||||||||||
4 | Mesleğin etik değerlerini anlatır | ||||||||||
5 | problem çözmede metotların etkisini açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |