Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Adli Sosyal Hizmet | SHB 423 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. FATMANUR ALSANCAK |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. FATMANUR ALSANCAK, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal hizmetin adli vakalarla olan ilişkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | İnsan hakları, çocuk hakları, suç ve suça yönelen çocuklar, suçlar konusunda rehabilite çalışmaları. Adli destek ve mağdur hizmetleri. Ceza adalet sistemi içerisinde sosyal hizmetin yeri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan ve hakları konusunda açıklamalar yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Çocuk haklarını tanımlar | Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Genç ve yetişkin haklarını açıklar | Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Çocuk ve ceza konusunda analizler yapar | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Suç ve ceza konusunu tanımlar | Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Çocuk, genç, kadın, yetişkin suçlarını önleyici ve rehabilitesi konusunda gerekenleri tasarlar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hak ve insan hakları | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
2 | Çocuk ve çocuk hakları | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
3 | İnsan hakları bildirgesi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
4 | Çocuk hakları bildirgesi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
5 | Suç | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
6 | Suça yönelen çocuklar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
7 | Genç ve yetişkinlerin hakları ve ihtiyaçları | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
8 | Çocuk ve ceza | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
9 | VİZE SINAVI | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
10 | Adalet sistemi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
11 | Adalet sisteminin özellikleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
12 | Suç, eğitim ve sağlık ilişkisi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
13 | Suç, sosyal güvenlik ilişkisi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
14 | Suçu önleme | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yücel, Didem ve Gönültaş, M.Burak, Adli Sosyal Hizmet Yaklaşım ve Müdahale, Nobel yayınevi.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | X | |||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnsan ve hakları konusunda açıklamalar yapar | ||||||||||
2 | Çocuk haklarını tanımlar | ||||||||||
3 | Genç ve yetişkin haklarını açıklar | ||||||||||
4 | Çocuk ve ceza konusunda analizler yapar | ||||||||||
5 | Suç ve ceza konusunu tanımlar | ||||||||||
6 | Çocuk, genç, kadın, yetişkin suçlarını önleyici ve rehabilitesi konusunda gerekenleri tasarlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
2. Kısa Sınav | 0 |
2. Kısa Sınav | 0 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |