Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Görüşme ve Rapor Yazma Teknikleri | SHB 222 | 4 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri |
|
Önerilen Seçmeli Dersler |
|
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | MEHMET AYKUL |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. FATMANUR ALSANCAK, |
Dersin Yardımcıları |
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin mesleki ve akademik rapor yazma, yayın hazırlama ve görüşme teknikleri bilgi ve becerilerini kazanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Etkili görüşme teknikleri, bir raporun nasıl hazırlanacağı, rapor yazım kural ve teknikleri, etkili iletişim becerilerini kullanma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrencinin sosyal hizmet alanında görüşme tekniklerini öğrenmesi, etkili rapor yazma becerisi edinmesi beklenmektedir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mülakatın tanımı, kapsam ve amaçları | Önerilen kaynakları takip etme |
2 | Görüşme Teknikleri | Önerilen kaynakları takip etme |
3 | Kayıt tutma ve rapor yazma | Önerilen kaynakları takip etme |
4 | Mesleki ve akademik rapor ve yayın hazırlamanın yöntem ve teknikleri | Önerilen kaynakları takip etme |
5 | Sosyal inceleme ve değerlendirme raporunun yazımı | Önerilen kaynakları takip etme |
6 | Rapor Yazım Teknik ve Kuralları ile bir sunumun yazılı hale getirilmesi | Önerilen kaynakları takip etme |
7 | Örnek Sosyal İnceleme Raporu İncelemesi | Önerilen kaynakları takip etme |
8 | Etkili iletişim becerileri | Önerilen kaynakları takip etme |
9 | Vize | Önerilen kaynakları takip etme |
10 | İstismar mağduru çocukla görüşme teknikleri | Önerilen kaynakları takip etme |
11 | Özel durumu olanlarla görüşme teknikleri | Önerilen kaynakları takip etme |
12 | Beyin fırtınası, rol - playing, drama ve canlandırma gibi eğitim ve öğretim tekniklerini kullanma | Önerilen kaynakları takip etme |
13 | Örnek Sosyal İnceleme Raporu İncelemesi | Önerilen kaynakları takip etme |
14 | Öğrenci Ödevlerinin Değerlendirmesi | Önerilen kaynakları takip etme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
|
Ders Kaynakları |
1. https://akdenizram.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/33/11/967810/dosyalar/2015_05/14020208_istismargrmekitap.pdf 2. NASW Etik Kurallar 3. KÜÇÜK, M., ÖZDEMİR, A.A., DOĞAN, M. ve ŞAHİN, D. (2013). Görüşme Teknikleri. Anadolu Üniversitesi 4. KADUSHIN,A. (2016). Sosyal Hizmet Görüşme Teknikleri. Nika Yayınları 5. TURAN, N. (2012). Birey ve Aileler ile Sosyal Hizmet. Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Genel Merkezi Yayın No: 021 6. SHEAFOR, B., HOREJSI, C. (2012). Sosyal Hizmet Uygulaması. Temel Teknikler ve İlkeler. Nika Yayınları 7. DUYAN, V. (2012). Sosyal Hizmet Temelleri Yaklaşımları Müdahale Yöntemleri. Shuder Genel Merkezi Yayın No:20 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrencinin sosyal hizmet alanında görüşme tekniklerini öğrenmesi, etkili rapor yazma becerisi edinmesi beklenmektedir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 2 | 12 | 24 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |