Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Psikoloji | PDR 212 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HÜLYA YILDIZ |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. HÜLYA YILDIZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Grup içinde fertlerin davranışlarını öğretmeyi hedef almaktadır. |
Dersin İçeriği | Tanım ve kavramlar, diğer bilimlerle ilişkisi, sosyal psikolojide kullanılan araştırma yöntem ve teknikleri, Zihni muhtevalar, motivasyon, kişiler arası reaksiyon vasıfları. Tutumların mahiyeti ve ölçülmesi, tutumların teşekkülü, tutumların değişmesi. Dil ve haberleşme, cemiyet, kültür, gruplar ve teşekküller. Liderlik ve grup değişmesi. Grup içinde fert, uygulamalı sosyo-psikolojik örnekler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Psikoloji ile sosyal psikolojiyi ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Sosyal psikolojinin etki alanlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Sosyal psikolojide kullanılan yöntem ve teknikleri sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Tutum, tutumların gelişmesi ve kalıplaşmasını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Planlanmış davranış kuramlarını açıklar | Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Kişilik ve kişilik yargılarındaki yanılgıları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal psikolojinin bilim olarak ortaya çıkışı | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
2 | Sosyal psikolojide kullanılan yöntem ve teknikler | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
3 | Sosyal etki ve uyma davranışı | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
4 | Uyma davranışını etkileyen etmenler | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
5 | İnsanlar niçin ve neden uyma davranışı gösterirler | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
6 | Tutumlar: tutum ve davranış ilişkisi | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
7 | Planlanmış davranış kuramı | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
8 | Tutumların gelişmesi ve kalıplaşması | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
9 | ARASINAV | |
10 | İletişim , propaganda | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
11 | Kaynak ve iletişimin özellikleri | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
12 | Hedef kitlesinin, ortamın ve kültürün özellikleri | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
13 | Sosyal algı: izlenim oluşturma | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
14 | Kişilik yargılarında düştüğümüz yanılgılar | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kağıtçıbaşı, Çiğdem, (2011), İnsan ve İnsanlar. Evrim Yay., İst. |
Ders Kaynakları | 1. Morgan, Clifford, T.(1991). Psikolojiye Giriş, Eğitim Akademi Yayınları, 2011. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | X | |||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Psikoloji ile sosyal psikolojiyi ayırt eder | ||||||||||
2 | Sosyal psikolojinin etki alanlarını açıklar | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
3 | Sosyal psikolojide kullanılan yöntem ve teknikleri sıralar | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
4 | Tutum, tutumların gelişmesi ve kalıplaşmasını tanımlar | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
5 | Planlanmış davranış kuramlarını açıklar | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
6 | Kişilik ve kişilik yargılarındaki yanılgıları tanımlar | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 0 |
1. Kısa Sınav | 0 |
Toplam | 0 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |