Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sivil Toplum Örgütleri ve Sosyal Hizmetler | SHB 319 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL AKYÜZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sivil toplum örgütlerini tanımak, önemi hakkında bilgi sahibi olmak;sivil toplum örgütleri ve insan hakları, sivil toplum örgütlerinin sosyal hizmete bakışı,katkısı ve toplum içerisinde gelişim ve değişim üzerindeki etkisinin belirtilmesi, sivil toplum örgütleri ve risk gruplarının ilişkisinin önemiyle ilgili bilgiler verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Sivil toplum örgütü kavramı ve gönüllülük, demokratik yaşam ve toplumsal gelişme yönünden sivil toplum örgütlerinin önemi, Sosyal hizmetlerde sivil toplum örgütlerinin işlevi, Sivil toplum örgütlerinin kuruluş, işleyiş ve değişmesinde sosyal hizmet uzmanının rol ve becerileri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toplum ve sivil toplum örgütlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Sivil toplum örgütlerinin sosyal hizmete katkısını açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | Sivil toplum örgütlerinin toplumun değişim ve gelişimi üzerindeki etkisini açıklar | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, | |
4 | Sivil toplum örgütlerinin önemini tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Sivil toplum örgütlerinin risk gruplarına katkısını tasarlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Sivil toplum örgütlerinin insan haklarıyla ilgili gelişmelerini açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel bilgiler ve tanıtım | |
2 | Sivil toplum nedir | önerilen kaynaklardan konu takibi |
3 | Devlet ve sivil toplum ilişkisi | önerilen kaynaklardan konu takibi |
4 | Sivil toplum, Demokrasi ve insan hakları | önerilen kaynaklardan konu takibi |
5 | Sivil toplum örgütlerinin işlevleri | önerilen kaynaklardan konu takibi |
6 | Sivil toplum örgütlerinin kuruluşu | önerilen kaynaklardan konu takibi |
7 | Türkiye´de sivil toplum örgütleri | önerilen kaynaklardan konu takibi |
8 | Türkiye'de Sivil Toplum Örgütleri | önerilen kaynaklardan konu takibi |
9 | VİZE SINAVI | |
10 | Sivil Toplum örgütlerinin sosyal politikaya katkıları | önerilen kaynaklardan konu takibi |
11 | Türkiye´de sivil toplum örgütleri ve sosyal hizmet faaliyetleri | önerilen kaynaklardan konu takibi |
12 | Türkiye´de sivil toplum örgütleri ve sosyal hizmet faaliyetleri | önerilen kaynaklardan konu takibi |
13 | Türkiye´de sivil toplum örgütleri ve sosyal hizmet faaliyetleri | önerilen kaynaklardan konu takibi |
14 | Vakıflar, Dernekler, Ekonomik yardım kuruluşları ve sosyal hizmet | önerilen kaynaklardan konu takibi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1-Suat Uğur, Sivil Toplum Kuruluşlarının Sosyal Yardım ve Sosyal Hizmet Faaliyetleri, Ekin Basın Yayım, Bursa. |
Ders Kaynakları | 2-Yoksulluğu Önleme Stratejisi- Sivil Toplum Kuruluşları Diyaloğu, Boyut Yayın Grubu, 1998. 3-Işık Ergüden, Sivil Toplum Örgütleri, Demokrasi Kitaplığı, 2001. 4-P. Ryfman, Sivil Toplum Kuruluşları, İletişim Yayınları, İstanbul, 2006. 5-Gökhan Tuncel, Sivil Toplum ve Devlet, Bilsam Yayınları, 2011. 6-Sivil Toplum Örgütleri Neoliberalizmin Araçları mı, Halka Dayalı Alternatifler mi? |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Toplum ve sivil toplum örgütlerini tanımlar | ||||||||||
2 | Sivil toplum örgütlerinin sosyal hizmete katkısını açıklar | ||||||||||
3 | Sivil toplum örgütlerinin toplumun değişim ve gelişimi üzerindeki etkisini açıklar | ||||||||||
4 | Sivil toplum örgütlerinin önemini tanımlar | ||||||||||
5 | Sivil toplum örgütlerinin risk gruplarına katkısını tasarlar | ||||||||||
6 | Sivil toplum örgütlerinin insan haklarıyla ilgili gelişmelerini açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 4 | 4 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 3 | 6 | 18 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |