Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Konuşma ve Sunum Becerileri | SHB 213 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. SERHAT DEMİREL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal hizmet öğrencilerini; duygu, düşünce ve gözlemlerini dil kurallarına uygun doğru ve etkili bir şekilde anlatabilecek düzeye ulaşmalarını sağlamaktır |
Dersin İçeriği | Tüm sosyal hizmet uygulamalarında konuşmanın ve sunum becerilerine sahip olmanın önemi, konuşma ve sunum becerilerinin temel öğeleri, etkili konuşma ve sunum yapabilmek için kazanılması gereken beceriler ve konuşma ve sunum becerisi kazandırmaya ilişkin uygulama örnekleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerin bu ders kapsamında öğrendiklerini kendi belirledikleri konularda doğrudan uygulama olanağı bulması ve böylelikle kendilerini konuşma ve sunum becerisi alanında geliştirebilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Sosyal hizmet öğrencilerinin kendilerini tam ve doğru ifade edebilmesi | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Öğrenciye konuşma ve sunum becerisini geliştirme sürecinde ders eğitmeni (supervisor) tarafından somut destek ve geribildirim sağlanması | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Sosyal kişisel çalışma, sosyal grup çalışması ve toplumla çalışma gibi sosyal hizmet tekniklerin uygulanışı sırasında büyük ölçüde kullanılan mülakat tekniği hakkında genel bir anlayışın kazandırılması ve bu doğrultuda yol gösterici olunması | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Konuşma konusunda bilgilendirme ve alıştırma yoluyla öğrencilere etkili iletişim becerisi kazandırılması | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal hizmet uygulamalarında konuşma ve sunum becerilerinin yeri ve önemi | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Konuşma ve konuşmanın temel öğeleri (boğumlama, tonlama, duraklama, vurgulama ve ritm) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Konuşma türleri ( ikna etme, eleştirel konuşma, katılımlı konuşma, tartışma, güdümlü konuşma, serbest konuşma ve yaratıcı konuşma) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Etkili konuşmada ses özellikleri I (işitilebilirlik, akıcılık, açıklık hoşa giderlik ve bükümlülük) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Etkili konuşmada ses özellikleri II (uygulama) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Topluluk önünde konuşma I (kendine güven, konuya hakimiyet, samimiyet, örneklendirme, ortamı tanıma, akıcı olma ) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
7 | Topluluk önünde konuşma II (uygulama) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
8 | Sunum (prezentasyon) ve sunum türleri (1. Bilgi verme amaçlı sunum; 2. İkna etme amaçlı sunum) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
9 | Vize Sınavı | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
10 | 10 Temel sunum becerileri I (izleyici ile temas, ses kalitesi ve düzeyi, sunumu görsel-işitsel araçlarla destekleme ve multimedya araçlarından faydalanma, bedendilinin doğru kullanımı, sessizliği kullanma, heyecanı gizleme, konuşmayı çeşitleme, grubu ca | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
11 | Temel sunum becerileri II (izleyici ile temas, ses kalitesi ve düzeyi, sunumu görsel-işitsel araçlarla destekleme ve multimedya araçlarından faydalanma, bedendilinin doğru kullanımı, sessizliği kullanma, heyecanı gizleme, konuşmayı çeşitleme, grubu canlı | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
12 | Temel sunum becerileri III (uygulama) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
13 | Bir sunumun planlanması (sunumun amacını belirleme, sunumu seyirci profiline göre tasarlama, kullanılacak görsel-işitsel malzemeyi belirleme, ortamın özellikleri hakkında bilgi edinme, zamanı kullanma, mekanı kullanma) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Sınıf içerisinde örnek bir sunumun gerçekleştirilmesi (uygulama) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1-Bozdağ, M. (2001). Toplum Önünde Güzel Konuşma ve Etkili İletişim teknikleri Semineri. Ankara: Dost Kişisel Gelişim Merkezi. |
Ders Kaynakları | 2-Kantemir, E. (1995). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Engin Yayınları. 3-Karaalioğlu, S. K. (1987). Yazmak ve Konuşmak Sanatı-Kompozisyon,. İstanbul: İnkılap Kitapevi. 4-Erkan, G. (1997) Sosyal Hizmette Mülakat. Ankara: Şafak MatbaacılıkSan. Tic. Ltd. Şti. 5-Voltan-Acar, N. (2003) Terapotik İletişim: Kişilerarası İlişkiler. Ankara US-A Yayıncılık. 6-Baltaş, A. Ve Baltaş, Z. (2006) Bedenin Dili. Ankara: Remzi Kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrencilerin bu ders kapsamında öğrendiklerini kendi belirledikleri konularda doğrudan uygulama olanağı bulması ve böylelikle kendilerini konuşma ve sunum becerisi alanında geliştirebilmesi | ||||||||||
2 | Sosyal hizmet öğrencilerinin kendilerini tam ve doğru ifade edebilmesi | ||||||||||
3 | Öğrenciye konuşma ve sunum becerisini geliştirme sürecinde ders eğitmeni (supervisor) tarafından somut destek ve geribildirim sağlanması | ||||||||||
4 | Sosyal kişisel çalışma, sosyal grup çalışması ve toplumla çalışma gibi sosyal hizmet tekniklerin uygulanışı sırasında büyük ölçüde kullanılan mülakat tekniği hakkında genel bir anlayışın kazandırılması ve bu doğrultuda yol gösterici olunması | ||||||||||
5 | Konuşma konusunda bilgilendirme ve alıştırma yoluyla öğrencilere etkili iletişim becerisi kazandırılması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Sözlü Sınav | 1 | 11 | 11 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |