Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamu Yönetimi ve Sosyal Hizmetler | SHB 206 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | MEHMET AYKUL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FİKRET EFE, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | - Sosyal hizmetlerin kamu yönetimindeki yeri ve rolünü göstermek. - Türk kamu yönetim sisteminde sosyal hizmetlerin tarihi gelişimini yansıtmak. - Sosyal Devlet ve sosyal belediyecilik kapsamında sosyal hizmetlerin yapısını ve etkinliğini değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Kamu yönetimine yönelik olarak kavramsal çerçeve oluşturmak. Yönetim teorileri ekseninde idarî yapılanmaya ait temel unsurları ve fonksiyonları belirlemek. T.C. Devletinin sosyal politika ve hizmet boyutunu anayasal çerçevede ve uygulama boyutuyla irdelemek. AB’ye katılım sürecinde kamu yönetimi ve sosyal hizmet anlayışındaki değişimi göstermek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu yönetimine ilişkin temek açılımları kavramak | ||
2 | Sosyal hizmet bakışını kamu yönetimi açısından değerlendirebilmek | ||
3 | Kamu yönetimin geliştirilmesine paralel olarak sosyal hizmet yapısını etkin hale getirmek. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu yönetimine ilişkin temel kavramlar | Gözübüyük, A. Şeref; Türkiye’nin Yönetim Yapısı, S Yayınları, Altıncı Baskı, Ankara, Ekim – 1978, s. 8. |
2 | Kamu yönetiminin tanımı ve unsurları | Eryılmaz, Bilal; Kamu Yönetimi, İstanbul, 2002, Erkam Matbaası, ss. 2–7 |
3 | Kamu yönetiminin gelişimi ve diğer bilim dallarıyla ilişkisi | Eryılmaz, Bilal; Kamu Yönetimi, İstanbul, 2002, Erkam Matbaası, ilgili bölümler |
4 | Yönetim ilkeleri, yönetimin unsurları ve fonksiyonları | Polatoğlu, Aykut; Odtü Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim; 2001;. |
5 | Kamu yönetiminde katılımcı demokrasi ve yönetişim | Eryılmaz, Bilal; Kamu Yönetimi, İstanbul, 2002, Erkam Matbaası, ilgili bölümler |
6 | Kamu yönetiminde örgütlenme ve örgüt teorileri | Eryılmaz, Bilal; Kamu Yönetimi, İstanbul, 2002, Erkam Matbaası, ilgili bölümler |
7 | Kamu yönetiminin elemanları ve muhatapları | Eryılmaz, Bilal; Kamu Yönetimi, İstanbul, 2002, Erkam Matbaası, ilgili bölümler |
8 | Türk kamu yönetim sisteminin özellikleri | Sürdürülebilir Kalkınma ve Yönetişim; TEMA III |
9 | Vize Sınavı | |
10 | Türkiye Cumhuriyeti ve Sosyal Devlet Anlayışı | Yerel Gündem 21 Planlama Rehberi; Uluslar arası Yerel Çevre Girişimleri Konseyi. |
11 | Merkezî sosyal hizmetler yönetim sisteminin özellikleri | Seyyar, Ali; Sosyal Hizmet Ve Sosyal Yardım Açısından Kahramanmaraş’ta Yoksulluğa Karşı Mücadele”; Maraşder - Kahramanmaraş Belediyesi; 6-8 Mayıs 2004; Baskı: Mayıs 2005-İstanbul. |
12 | Yerel sosyal hizmetler yönetim sisteminin özellikleri | Seyyar, Ali; Yerel Siyasetin Gelişiminde Sosyal Politikaların Önemi”; Yerel Siyaset Dergisi; Sayı 25; 2008. |
13 | Sosyal Belediyecilik ve sosyal hizmetler | Seyyar, Ali; Yerel Kamu Yöneticileri Sosyal Devletin Görevlerini Ne Derece Yerine Getirebilmektedir ?” İdarecinin Sesi-Türk İdareciler Derneği’nin Mesleki ve Kültürel Yayın Organı; Ankara; C. 19; Sayı 109; Mart-Nisan 2005. |
14 | Ab sürecinde Kamu yönetimi ve sosyal hizmetler | Yerel Yönetimlerin Avrupa Birliği İçindeki Yeri ve İşlevi UCLG-MEWA |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık |
Ders Kaynakları | Agranoff, R. (1991). Human services integration: past and present challenges in public administration, Public Administration Review, 51 (6):533-542. Akdoğan, A. A. (2008). Türk kamu yönetimi ve Avrupa Birliği, Ankara: TODAİE Yayınları. Aydın, A. H. (2007). Türk kamu yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık. Danış, M. Z. (2005). “Kent Yoksulluğu, Sosyal Hizmet ve Belediyecilik.” 2. Türk Belediyecilik Sempozyumu: Çocuklar için Güvenli Kent (9-10 Mart 2005-Ankara), Bildiriler Kitabı, Ankara: Hacettepe Üniversitesi ve Keçiören Belediyesi Ortak Yayını, ss. 195-202. Danış, M. Z. (2006). “Kentsel Değişme Sürecinde Metropolitan Sorunlar: Yeni Yoksulluk Olgusu ve Yerel Yönetimler”, 3. Türk Belediyecilik Sempozyumu: Belediye ve Halk Sağlığı Hizmetleri (26-27 Nisan 2006), Bildiriler Kitabı, Ankara: Hacettepe Üniversitesi ve Keçiören Belediyesi Ortak Yayını, ss. 269-276. Danış, M. Z. (2006). “Küreselleşme Sürecinde Yerel Yönetimler ve Sosyal Hizmet”, 3. Türk Belediyecilik Sempozyumu: Belediye ve Halk Sağlığı Hizmetleri (26-27 Nisan 2006), Bildiriler Kitabı, Ankara: Hacettepe Üniversitesi ve Keçiören Belediyesi Ortak Yayını, ss. 277-283. George, H. F. (1990). Public administration and social equity, Public Administration Review, 50 (2):228-237. Harmon, M. M. ve Mayer, R. T. (1986). Organization Theory for Public Administration, Boston: Little Brown and Company Keleş, Ruşen, Jürgen Nowak ve İlhan Tomanbay (Ed.). Türkiye’de ve Almanya’da Sosyal Hizmetler: Ansiklopedik Sözlük. Selvi Yayınları, 1991. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu yönetimine ilişkin temek açılımları kavramak | ||||||||||
2 | Sosyal hizmet bakışını kamu yönetimi açısından değerlendirebilmek | ||||||||||
3 | Kamu yönetimin geliştirilmesine paralel olarak sosyal hizmet yapısını etkin hale getirmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |