Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Felsefe ve Sanat | SAN 407 | 7 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Felsefe ve Sanat İlişkisi, sanat-zanaat ayrımı ve medeniyet ve kültür kavramları anlatılarak, bir sanatsal esere nasıl yaklaşılacağı öğrenilir |
Dersin İçeriği | Antikçağdan günümüze felsefe ve sanata bakış |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Felsefenin ortaya çıkışını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Varlık ve varolan, sanat eseri ve sanatçı kavramlarıını sorgular | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Antik Yunan felsefe ve sanat anlayışını öğrenir | Soru-Cevap, | |
4 | Sanat ile zanaati ayırır | Soru-Cevap, | |
5 | Varlık felsefesi ve sanat ilişkisini sorgular | Soru-Cevap, | |
6 | Kronolojik olarak felsefi düşünceyi tartışır | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Medeniyet, Kültür, Felsefe ve Sanat Kavramları | |
3 | Felsefî Düşüncenin Oluşumu | |
4 | Pre-Sokratikler | |
5 | Sokrates ve Platon | |
6 | Aristoteles | |
7 | Eskiçağ'ın Diğer Filozofları | |
8 | Ortaçağ Felsefesi ve Hıristiyanlık | |
9 | Vize (Ara Sınav) | |
10 | Yeniçağ'dan Günümüze Felsefe | |
11 | Tragedya ve Komedya | |
12 | Oryantalizm | |
13 | Mythoslar ve Felsefe | |
14 | Estetik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim elemanı tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | Teoman Duralı Felsefe-Bilim Nedir?,Teoman Duralı Kutadgubilig Türkcenin Felsefe-Bilim Sözlüğü, Edward Said Oryantalizm,Benedetto Croce Felsefesi - Sanat ve Tarih Sorunu |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. | X | |||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Felsefenin ortaya çıkışını öğrenir | 5 | 5 | |||||||||
2 | Varlık ve varolan, sanat eseri ve sanatçı kavramlarıını sorgular | 5 | ||||||||||
3 | Antik Yunan felsefe ve sanat anlayışını öğrenir | 5 | ||||||||||
4 | Sanat ile zanaati ayırır | 5 | ||||||||||
5 | Varlık felsefesi ve sanat ilişkisini sorgular | 5 | ||||||||||
6 | Kronolojik olarak felsefi düşünceyi tartışır | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 100 |
Toplam | 160 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 250 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |