Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Sanat Akımları | SAN 403 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erdal OKUMUŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 18-20.yy kültür sanat ortamı içinde, Avrupa´da oluşan sanat akımları, kavramlar ve sanatçılar üzerinde durularak eserleri tanıtma amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | 18-20.yy arasında sanat alanındaki yenilikler, etkileşimler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 18-20. yy sanat akımlarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Akımların üslup özelliklerini bilir | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
3 | Dönem sanatçılarını ve eserlerini öğrenir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Üsluplar arası etkileşimi tartışır | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Sanat Akımlarının toplumsal etkilerini irdeler | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
6 | Çağdaş sanata etkisini kavrar | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modern Sanat Akımlarına Giriş: Kaynaklar | |
2 | Sanatın Toplumsal Tarihi | |
3 | Empresyonizm | |
4 | Sembolizm | |
5 | Expresyonizm | |
6 | Bauhaus ve Konstrüktivizm | |
7 | Fovizm | |
8 | Kübizm | |
9 | Ara sınav | |
10 | Fütürizm | |
11 | Dadaizm | |
12 | Pop Art ve Sürrealizm | |
13 | Kavramsal sanat ve Op Art | |
14 | Performans Sanatları ve Land Art |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin hocası tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | BATUR, Enis (Der), Modernizmin Serüveni, Yapı Kredi Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. | ||||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 18-20. yy sanat akımlarını tanır | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | |
2 | Akımların üslup özelliklerini bilir | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | |
3 | Dönem sanatçılarını ve eserlerini öğrenir | |||||||||||
4 | Üsluplar arası etkileşimi tartışır | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | ||
5 | Sanat Akımlarının toplumsal etkilerini irdeler | 4 | 3 | 4 | 3 | 0 | 1 | 2 | 3 | 2 | 4 | |
6 | Çağdaş sanata etkisini kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |