Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bizans Resim ve El Sanatları | SAN 206 | 4 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erdal Okumuş |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Roma mirası üzerine kurulu Erken Bizans Dönemi resim ve el sanatlarından Bizans'ın kendi karakteristiğini kazandığı Orta Çağ ve Geç Dönemlerine kadar uzanan bir skalada, Bizans resim ve el sanatlarının genel karakteristiklerini ve çevre kültürlerle etkileşiminin bilgisini kazandırmak dersin ana amacıdır. Resim ve el sanatlarının kendilerine özgü malzeme, teknik ve terminolojisini kullanarak öğrenmeyi sağlamak gibi dersin yan hedefleri de vardır. |
Dersin İçeriği | Geç Antik Çağ Kültürel ve Sanatsal Ortamı / Orta ve Geç Bizans Kültürel Karakteristiği / Resim ve El Sanatları Teknikleri / Çevre Kültürlerle Etkileşimi ana başlıkları altında ders içeriği oluşturulmuştur. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bizans resim sanatı kaynakları tanır ve araştırmaları takip eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Malzeme ve tekniği tarihsel sürecinde değerlendirir | Tartışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
3 | Bizans resim sanatında eserleri ikonografik ve üslupsal açıdan inceler | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Komşu kültürlerin eserleriyle bağlantı kurar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
5 | Eserlerdeki farklılık ve benzerlikleri tasvir eder | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
6 | Bizans resim ve el sanatlarında farklı coğrafyaların etkilerini araştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bizans Tarihi | |
2 | Geç Antik Çağ Resim Sanatı | |
3 | Erken Bizans Dönemi Mozaikleri | |
4 | Erken Hristiyanlık (Büyük Saray ve İtalya) | |
5 | Erken Bizans Resimli El Yazmaları | |
6 | Erken Bizans İkonaları ve İkonoklast Dönem | |
7 | Orta Bizans Dönemi Resim Sanatı | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Orta Bizans Dönemi El Yazmaları | |
10 | Kapadokya Bölgesi | |
11 | Orta ve Geç Bizans Dönemi Resim Sanatı | |
12 | Bizans İpeklil Dokumaları | |
13 | Bizans Liturjik Maden Objeleri | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin sorumlusu tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | Cutler, A. and Spieser, J.-M. (1996). Das Mittelalterliche Byzanz 725-1204, München, 21-69. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. | X | |||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bizans resim sanatı kaynakları tanır ve araştırmaları takip eder | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
2 | Malzeme ve tekniği tarihsel sürecinde değerlendirir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
3 | Bizans resim sanatında eserleri ikonografik ve üslupsal açıdan inceler | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
4 | Komşu kültürlerin eserleriyle bağlantı kurar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
5 | Eserlerdeki farklılık ve benzerlikleri tasvir eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
6 | Bizans resim ve el sanatlarında farklı coğrafyaların etkilerini araştırır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |