Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknik Resim ve Rölöve | SAN 105 | 1 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Murat ALKAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mimari eserlerin ve taşınabilir sanat objelerinin plan, kesit ve görünüşlerinin öğrenciler tarafından çizilebilmesi amacıyla teknik resim bilgisinin öğretimi. |
Dersin İçeriği | Teknik resim araçlarının kullanımı, çizgi türleri,şekiller,izdüşüm, cisimlerin ön, üst ve yan görünüşlerinin çizimi, plan, kesit, cephe cizimleri,ölçü alma,rölöve çıkarma yöntemleri ve uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknik resim araç-gereçlerini kullanılır | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
2 | teknik çizimin temel mantığını ve çizim tekniklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
3 | Çisimlerin izdüşümlerini çizer | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
4 | Sanat Tarihinin alanına giren mimari eserlerin ve taşınabilir eserlerin plan, kesit ve görünüşlerini çizer | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
5 | Mimari elmanların çizim özelliklerini uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
6 | Ölçüleri verilen bir eseri kağıt üzerine aktarır | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği, kullanılan araç-gereçler | |
2 | Teknik resimde çizgi türleri, açı çizme ve bölme | |
3 | Çokgen çizimleri | |
4 | Cisimlerin ön, üst ve yan görünüş çizimleri (izdüşüm) | |
5 | Uygulama | |
6 | Kesitin tanımı, kesit görünüşlerinin özellikleri | |
7 | Ölçek | |
8 | Plan çizimleri | |
9 | Ara sınav | |
10 | Plan çizimleri | |
11 | Kemerler, tonozlar, kubbe ve kubbe geçişleri, ve diğer yapı elemanları | |
12 | Rölöve çıkartma yöntemleri | |
13 | Uygulama | |
14 | Uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir |
Ders Kaynakları | PANCARCI, Ali-ÖCAL Emin., Yapı Teknik Resmi, 1-2.Cilt, İstanbul,1994 KOPARAL, A.H.-İPLİKÇİOĞLU M., Teknik Resim, İstanbul, 1999. Bachmann-Vent., Teknik Resim,(Çev.) F.Saner-F.Ünver, Ankara 1945. HOTAN, H., Mimari Perspektif, Perspektif Gölge, Ankara (1978). ÖZKARA Hamdi., Teknik Resim , Ankara,1999. ALTUN Ara., Sanat Tarihinde Mimari Çizim İçin Küçük Rehber, İstanbul 1983. HASOL Doğan., Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, İstanbul 1975. ULUENGİN Bülent., Rölöve, İstanbul 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | ||||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | ||||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | ||||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. | ||||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | ||||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | ||||||
7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | ||||||
8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | ||||||
9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | ||||||
10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | ||||||
11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Teknik resim araç-gereçlerini kullanılır | |||||||||||
2 | teknik çizimin temel mantığını ve çizim tekniklerini bilir | |||||||||||
3 | Çisimlerin izdüşümlerini çizer | |||||||||||
4 | Sanat Tarihinin alanına giren mimari eserlerin ve taşınabilir eserlerin plan, kesit ve görünüşlerini çizer | |||||||||||
5 | Mimari elmanların çizim özelliklerini uygular | |||||||||||
6 | Ölçüleri verilen bir eseri kağıt üzerine aktarır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |