Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilişsel Psikoloji | PSK 308 | 6 | 4 + 2 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. EMİNE GÖÇET TEKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayşe Bahar Duyar, Arş. Gör. Feyza Öz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, psikolojinin zihinsel süreçleri araştıran bir alt alanı olan bilişsel psikolojiyi tanıtmaktır. Ders, algı, dikkat, bellek, karar verme, problem çözme ve akıl yürütme gibi bilişsel süreçleri anlatmayı, deneysel yöntemi tanıtmayı ve kuramsal bakış açılarını görgül bulgularla birleştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanıtımı,Biliş alanının ve veri toplama yöntemlerinin tanıtımı,Algı,Dikkat,Kısa Süreli Bellek/Çalışma Belleği,Makale tartışması-Dikkatsizlik Körlüğü,Farklı bellek testleri, Edinim/Geri getirme, Uzun Süreli Bellek, Otobiyografik Bellek ve Zihinsel Zaman Yolculuğu, Bellek Hataları/Sahte Bellek,Makale tartışması- Duygu ve Sahte Bellek,Karar verme, problem çözme, akıl yürütme konularını içermektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilişsel psikolojinin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Bilişsel psikolojiyi psikolojinin diğer alt alanları ile ilişkilendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Algı, dikkat ve bellek gibi süreçleri birbiri ile ilişkilendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Bilişsel süreçlerin ardında yatan davranışsal ve nöral mekanizmaları bilir, kuramlarla açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş: Hafıza, Biliş ve Bilişsel Psikolojinin tarihi | |
2 | Bilgi işlemleme ve beyin | |
3 | Görsel işlemleme, nesne tanıma ve agnozi | |
4 | Dikkat, dikkat süreçleri ve nesneyi yok sayma | |
5 | Kısa süreli hafıza | |
6 | Episodik uzun süreli hafıza | |
7 | Semantik Uzun süreli hafıza | |
8 | Hafıza yanlışları, görgü tanıklığı ve flash anı | |
9 | Dil I | |
10 | Dil II | |
11 | Karar verme, hüküm verme ve muhakeme | |
12 | Problem çözmenin temelleri | |
13 | Duygu ve Biliş | |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Bilişsel psikolojinin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir. |
2 | Bilişsel psikolojiyi psikolojinin diğer alt alanları ile ilişkilendirebilir. |
3 | Algı, dikkat ve bellek gibi süreçleri birbiri ile ilişkilendirebilir. |
4 | Bilişsel süreçlerin ardında yatan davranışsal ve nöral mekanizmaları bilir, kuramlarla açıklayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |