Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişim Psikolojisi | PSK 335 | 5 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MELEK SÜLER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MELEK SÜLER, |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Feyza Öz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İletişimi psikoloji bağlamında ele almak, iletişimin dinamikleri hakkında bilgi vermek, öğrencilerin iletişim kavramına farklı açılardan bakıp tanımlamalarına katkıda bulunmak, uygulama çalışmaları yaparak öğrencilerin sağlıklı iletişim becerisini arttırmak. |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriği iletişimin temel kavramları, iletişim modelleri,etkili iletişim,etkili kişilerarası iletişimi kolaylaştıran ve zorlaştıran faktörler,etkili dinleme becerileri,empati gibi temel iletişim becerileri, çatışma çözme süreci hakkında bilgi kazandırmak ve etkili iletişim becerilerini geliştirmektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan ilişkisinin yapısını ve önemini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | İletişim ile ilgili temel kavramları açıklar | Anlatım, Tartışma, | |
3 | İletişimin öğelerini ve modellerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | İletişimde kendi rolünü değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Etkili iletişim becerilerini geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Etkili dinleme becerileri kazanır ve öğrenir | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | Performans Değerlendirme, |
7 | Problem çözme ve çatışma yönetimi becerilerini kullanır. | Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim nedir? İletişimin önemi | |
2 | Niçin ilişki kurarız? | |
3 | İletişimin unsurları / İletişim çeşitleri | |
4 | Dinleme / Empati | |
5 | Sözsüz iletişim | |
6 | Transaksiyonel analiz bağlamında iletişim | |
7 | Terapötik iletişim I | |
8 | Terapötik iletişim II | |
9 | Ara sınav | |
10 | Çocukla iletişim | |
11 | Çiftler arası iletişim | |
12 | Ailede iletişim | |
13 | Grupla iletişim | |
14 | İletişimde temel engeller ve çözüm yolları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Oskay, Ü. (1997). İletişimin ABC’si. İstanbul: İnkılap Yayınları Cüceloğlu, D. (2016). İletişim Donanımları, Remzi Kitabevi, İstanbul Dökmen, Ü. (1994). İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık, İstanbul Berne, E. (2015). İnsanların Oynadığı Oyunlar, Koridor Yayıncılık |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | İnsan ilişkisinin yapısını ve önemini anlar. |
2 | İletişim ile ilgili temel kavramları açıklar |
3 | İletişimin öğelerini ve modellerini tanır |
4 | İletişimde kendi rolünü değerlendirir |
5 | Etkili iletişim becerilerini geliştirir |
6 | Etkili dinleme becerileri kazanır ve öğrenir |
7 | Problem çözme ve çatışma yönetimi becerilerini kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,68 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |