Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İlkçağ Yunan Felsefesi I FEL 107 1 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Platon Metinleri

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK
Dersi Verenler Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK,
Dersin Yardımcıları

Arş. Grv. Halid Metin YOLCU

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Yunan felsefesinin başlangıcına dair temel tartışmaları ele almak, Yunan felsefesinin felsefe tarihi içerisindeki önemini göstermek, felsefi terminolojinin oluşumunda Yunan filozoflarının etkisini göstermek.

Dersin İçeriği

Pre Sokratik filozoflar, Sokrates ve Platon'un eser, görüş ve kavramlarının anlaşılması.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yunan felsefesinin başlangıcı, özellikleri
2 Homeros, Hesiodos ve Yedi Bilgeler
3 Pre Sokratik Felsefe: Thales, Anaximandros, Anaximenes
4 Pythagoras, Xenophanes, Parmenides ve Zenon; Herakleitos
5 Pythagoras, Xenophanes, Parmenides ve Zenon; Herakleitos
6 Plüralist felsefe: Empedokles, Anaxagoras, Demokritos
7 Plüralist felsefe: Empedokles, Anaxagoras, Demokritos
8 Ara Sınav
9 Sokrates Sonrası Felsefe: Sokrates
10 Platon ve diyalogları: Tasnif ve değerlendirme
11 Platon'un ontolojisi
12 Platon'un epistemolojisi
13 Platon'un ahlak ve siyaseti
14 Platon'un estetik ve eğitim anlayışı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

W. K. C. Guthrie, Yunan Felsefesi Tarihi, Kabalcı Yayınları, cilt 1-5. 

Ahmet Arslan, İlkçağ Felsefe Tarihi, Bilgi Üniversitesi Yayınları, Cilt 1-5.

W. Kranz, Antik Felsefe, Sosyal Yayınları. 

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 0 MB
0 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Ara Sınav 1 8 8
Final 1 12 12
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Toplam İş Yükü 299
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 11,96
Dersin AKTS Kredisi 6