Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ahlak Felsefesi | FEL 311 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TAŞKIN EROL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TAŞKIN EROL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ahlak Felsefesi literatürünü öğrenir. | ||
2 | Temel Kavramların tarihi gelişimini takip edecek düzeye gelir. | ||
3 | Ahlak Kuramlarının Güncel meselelerle ilgisini kurabilir. | ||
4 | Türkçe ahlak terimlerinin orijinal biçimlerini tanır ve öğrenir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ahlak Felsefesi Nedir? | |
2 | Ahlak Kuramları | |
3 | Ahlak Felsefesinin Temel Kavramları | |
4 | Aristoteles ve Erdem Etiği | |
5 | Eudamonia ve Phronesis -Karakter Erdemleri ve Entelektüel Erdemler | |
6 | John Locke ve Empirisizmin Ahlak Anlayışı | |
7 | İstenç (Will) ve Kaygı (Uneasiness) | |
8 | Düşünme- Askıya Alma (Suspending) ve Arzu (Desire) | |
9 | Özgürlüğün İki Anlamı (Freedom ve Liberty) | |
10 | David Hume ve Ahlakın Kaynağı Problemi | |
11 | Doğal Erdemler ve Yapay Erdemler | |
12 | Kant ve Ödev Etiği | |
13 | Maxim ve Yasa | |
14 | Kategorik İmperatif ve Özsaygı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | X | |||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ahlak Felsefesi literatürünü öğrenir. | |||||||||||
2 | Temel Kavramların tarihi gelişimini takip edecek düzeye gelir. | |||||||||||
3 | Ahlak Kuramlarının Güncel meselelerle ilgisini kurabilir. | |||||||||||
4 | Türkçe ahlak terimlerinin orijinal biçimlerini tanır ve öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 189 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |