Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgi Felsefesi | FEL 208 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilgi felsefesinin konularını ve kavramlarını tanıması, bu konu ve kavramlara dair düşünüş özelliklerini öğrenmesi |
Dersin İçeriği | Bilginin mahiyeti hakkında genel yaklaşımlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgi felsefesinin temel problemlerini öğrenir. | Anlatım, | |
2 | Bilginin olanağı, kaynağı, sınırları ve kesinliği ile ilgili sorunları tartışabilir. | Tartışma, Soru-Cevap, | |
3 | Bilgi ve inanç ayrımını yapabilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, | |
4 | Doğruluk sorunu üzerine düşünebilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, | |
5 | Bilgi felsefesinin temel problemlerine getirilen çözüm önerilerini öğrenir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, | |
6 | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konuya giriş | [1] Sayfa 68-73 |
2 | Bilgi Tanımları | [1] Sayfa 75-81 |
3 | Bilgi Tanımları | [1] Sayfa 85-87 |
4 | Temel Tanımlar: Yargı/İnanç | [1] Sayfa 87-89 |
5 | Temel Tanımlar: Yargı/İnanç | [1] Sayfa 92-96 |
6 | Temel Tanımlar: Doğruluk | [1] Sayfa 101-106 |
7 | Temel Tanımlar: Doğruluk | [1] Sayfa 106-111 |
8 | Temel Tanımlar: Doğruluk | [1] Sayfa 112-118 |
9 | ARASINAV | |
10 | Temel Tanımlar: Gerekçelendirme | [2] Sayfa 153-167 |
11 | Temel Tanımlar: Gerekçelendirme | [2] Sayfa 153-167 |
12 | Temel Tanımlar: Gerekçelendirme | [2] Sayfa 167-175 |
13 | Algı Sorunu | [2] Sayfa 24-32 |
14 | Algı Sorunu | [2] Sayfa 32-41 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1-Platon, Thaeitetos 2-Aristotales, Yorum Üzerine ve Kategoriler 3-Descartes, Method Üzerine Konuşma 4-Kant, Saf Aklın Eleştirisi |
Ders Kaynakları | [2] Hunt, Felsefenin Çağrısı, (Bilgi Felsefesi) İmge Yay. Ankara, 2004 [3] V.Hacı Kadiroğlu, Bilgi Felsefesi, Metis yay. İstanbul 1994 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgi felsefesinin temel problemlerini öğrenir. | |||||||||||
2 | Bilginin olanağı, kaynağı, sınırları ve kesinliği ile ilgili sorunları tartışabilir. | |||||||||||
3 | Bilgi ve inanç ayrımını yapabilir. | |||||||||||
4 | Doğruluk sorunu üzerine düşünebilir. | |||||||||||
5 | Bilgi felsefesinin temel problemlerine getirilen çözüm önerilerini öğrenir. | |||||||||||
6 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 70 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |