Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Küresel Yer Belirleme Sistemi | COG 409 | 7 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HATİCE KILAR |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. HATİCE KILAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | GPS nin coğrafya ve diğer disiplinlerde kullanımının öğretilmesi. Uygulamada karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerinin verilmesi. |
Dersin İçeriği | Küresel Konumlandırma Sistemine (GPS) Giriş; Sistemin Çalışma Esasları; GPS Safhaları: GPS uzay safhası, GPS kontrol safhası, GPS kullanıcı safhası; GPS Sinyal Yapısı; GPS Performansı ve Hata Etkileri; Diferansiyel GPS; GPS Seyrüsefer Uygulamaları: GPSin arazi kullanımı, Harita ve GPS ile seyrüsefer, Pusula ile veya Pusulasız GPS ile seyrüsefer; El GPSinin Çalışma Prensipleri; El GPSinin Kullanımı ve Uygulamalar; GPS ile Elde Edilen Verilerin Bilgisayar Yazılımı ile CBS Ortamına Aktarımı ve Değerlendirilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | GPS? in genel kavramlarını ve çalışma sistemini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | GPS?in tarihçesini anlatır | Anlatım, | |
3 | GPS aletini hangi amaçlar için kullanabileceğini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
4 | GPS aletini kullanabilir ve arazide ölçüm yapar | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
5 | GPS?in hangi alanlarda nasıl kullanılabileceğini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | GPS verilerini haritaya ve CBS ortamına aktarır | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | GPS tanımlar | |
2 | GPS de kullanılan ölçme yöntemleri | |
3 | Türkiye Ulusal Temel GPS Ağı (TUTGA) | |
4 | Deformasyon çalışmalarında GPS kullanımı, Jeoloji ve Jeofizik de GPS kullanımı | |
5 | Hidrografik ölçmelerde GPS kullanımı, Madencilikte GPS kullanımı | |
6 | Yükseklik belirleme ve Jeoid Belirlemede GPS kullanımı | |
7 | CBS de GPS kullanımı | |
8 | Coğrafya da GPS kullanımı | |
9 | Mühendislik ölçmelerinde GPS kullanımı | |
10 | Kadastroda GPS kullanımı | |
11 | Ormancılıkta GPS kullanımı | |
12 | Tarımda GPS kullanımı | |
13 | Fotogrametri ve Uzaktan Algılamada GPS kullanımı | |
14 | Dağcılık, Turizm vb GPS kullanımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | GPS ders notu |
Ders Kaynakları | Davis, B. (1996). GIS: A Visual Approach. OnWord Press. Santa Fe. USA. Andy Mitchel, (1998). GIS at Work in The Community Zeroing In, Redland, California, ESRI, USA H. Samet, The Design and Analysis of Spatial Data Structures, Addison-Wesley, Reading, MA, 1990 D. West, 1996. Introduction to Graph Theory, Prentice Hall. Davis, B. (1996). GIS: A Visual Approach. OnWord Press. Santa Fe. USA. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
2 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
3 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır. | ||||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
5 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
7 | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür. | ||||||
10 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler. | ||||||
13 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | ||||||
15 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | GPS? in genel kavramlarını ve çalışma sistemini bilir | |||||||||||||||
2 | GPS?in tarihçesini anlatır | |||||||||||||||
3 | GPS aletini hangi amaçlar için kullanabileceğini açıklar | |||||||||||||||
4 | GPS aletini kullanabilir ve arazide ölçüm yapar | |||||||||||||||
5 | GPS?in hangi alanlarda nasıl kullanılabileceğini tartışır | |||||||||||||||
6 | GPS verilerini haritaya ve CBS ortamına aktarır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |