Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Coğrafi Bilgi Sistemleri Uygulamaları II | COG 210 | 4 | 2 + 1 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET FATİH DÖKER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | İleri düzey ArcGIS Desktop yazılım yeteneklerini öğrenerek,Coğrafi Bilgi Sistemleri ile yeryüzünün bir parçası olan mekanın özelliklerine ait sayısal ve sayısal olmayan değerlendirmeler yapıp yeni veriler elde edebilmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Giriş, Obje Türleri Tanımı, Topolojinin Sunumu, Coğrafi Varlık Türleri ve Tanımlar, Doğru Kestirme için Algoritmalar, Mekansal İlişkiler için Biçimsel Modeller, Kesişim Modeli, Üç boyutlu analizler, Düzensiz üçgen ağları(TIN), Üç Boyutlu Analizler İçin Diğer Teknikler, Mekansal İndeksler, Mekansal Operasyonlar, Mekansal Veri Sorgulama Dilleri, Vektörleştirme, Mekansal Referans İlişkisi. Ulusal ve Uluslararası Standartlar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | CBS ve bileşenlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Gözlem, | |
2 | CBS?ni amacı doğrultusunda kullanır | Tartışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
3 | CBS ile gerekli analizleri yapar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
4 | CBS ile farklı sorgulamalar yapar | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
5 | Veri çıktılarını yorumlar | Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | CBS ile farklı tematik haritalar geliştirir | Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | CBS Mekansal Analizler | |
2 | TIN (Düzensiz Üçgenlenmiş Ağ) Verisi Üzerinde Çalışma | |
3 | Yüzey Analizleri | |
4 | Lidar Verileri Üzerinde Çalışma | |
5 | 3 Boyutlu Modelleme | |
6 | 3 Boyutlu Analizler ve Model Builder | |
7 | Mesafe ve Yoğunluk Anazlileri | |
8 | Mekansal Enterpolasyon | |
9 | İstatistiksel Analizler | |
10 | Raster Verilerin Çakıştırılması | |
11 | Hidrolojik Analizler | |
12 | Hidrolojik Analizler 2 | |
13 | Görüntü İşleme | |
14 | Mekansal Analizler ve Model Builder |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | K. Heather Kennedy, Introduction to 3D Data: Modeling with ArcGIS® 3D Analyst™ and Google Earth™ DOI: 10.1002/9780470548776 David J Maguire (Editor), Michael F Goodchild (Editor), Michael Batty GIS, Spatial Analysis, and Modeling |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
2 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
3 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
5 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
7 | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür. | X | |||||
10 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler. | ||||||
13 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | ||||||
15 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | CBS ve bileşenlerini tanımlar | |||||||||||||||
2 | CBS?ni amacı doğrultusunda kullanır | |||||||||||||||
3 | CBS ile gerekli analizleri yapar | |||||||||||||||
4 | CBS ile farklı sorgulamalar yapar | |||||||||||||||
5 | Veri çıktılarını yorumlar | |||||||||||||||
6 | CBS ile farklı tematik haritalar geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 60 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |