Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Arazi Uygulamaları | COG 308 | 6 | 0 + 4 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. YUNUS EMRE MUTLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Arazi araştırmalarında hangi yolların ve yöntemlerin izleneceğinin ve hangi tür kaynakların kullanılacağının, kaynak taramasının nasıl yapılacağının öğretilmesidir. Arazide ölçüm, gözlem yapma ve not tutma teknikleri, Arazide harita kullanım yöntemleri ve saha uygulamaları, |
Dersin İçeriği | Araştırma Gezileri için ön hazırlıklar, Uygulama öncesi Literatür taramanın önemi, Sahaya götürülecek malzemenin tanıtımı, Arazide GPS ile ölçüm, gözlem yapma ve not tutma teknikleri, Arazide harita kullanım yöntemleri, CBS ile saha uygulamaları, Arazi kullanımının haritalanması ele alınılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Edinilen teorik bilgileri arazide uygular | Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
2 | Arazi Araştırma ve Gözlemlerinde İzlenecek yolları bilir | Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
3 | Çeşitli Verileri Değerlendirir | Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
4 | Araştırma sonuçlarını rapor haline getirir | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma Gezileri için ön hazırlıklar, | |
2 | Uygulama öncesi Literatür taramanın önemi, | |
3 | Sahaya götürülecek malzemenin tanıtımı, | |
4 | Arazide GPS ile ölçüm, gözlem yapma ve not tutma teknikleri, | |
5 | Arazide harita kullanım yöntemleri, | |
6 | CBS ile saha uygulamaları, | |
7 | Arazi kullanımının haritalanması, | |
8 | Arazi kullanımının haritalanması, | |
9 | GPS ve Harita alma Uygulamaları | |
10 | Jeoloji, Jeomorfoloji ve Toprak Uygulamaları | |
11 | Bitki ve ekoloji Uygulamaları | |
12 | Yerleşme ve sanayi tesislerinde Uygulama | |
13 | Arazide elde edilen verilerin değerlendirilmesi | |
14 | Rapor oluşturma ve Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1)Coğrafya Bölümü Arazi Uygulamaları Klavuzu |
Ders Kaynakları | 2)Reşat İZBIRAK, Coğrafi Araştırma Gezileri ve Hazırlıkları, AÜ.Coğr.Arşt. Derg. 2, 1968 3)A.KURTER, Y.HOŞGÖREN, Jeomorfoloji Tatbikatı, İÜ. Edb.Fak,Yay.1944, İst.1983 4)ÖZGÜÇ N., Beşeri Coğrafya´da Veri Toplama ve Değer. Yöntemleri, İ.Ü. Edb.Fak. Yay.No:2511, 1984, İstanbul 5)DOĞANAY H., Coğrafya´ya Giriş-1, Ata.Üniv.K.K.Eğt.Fak.yay.23, 1992, Erzurum 6)DOĞANAY H., Coğrafya´da Metodoloji Genel Metodlar ve Özel Öğretim Metodları, MEB yay. Öğretmen Kitapları Dizisi: 187, 1993, İstanbul 7)GÜNGÖRDÜ E., Coğrafya´da Veri Toplama ve Değerlendirme Metodu, Gazi Üniv. Gazi Eğit. Fak.yay., 1993 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
2 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
3 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır. | ||||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
5 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
7 | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür. | ||||||
10 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler. | ||||||
13 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | ||||||
15 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Edinilen teorik bilgileri arazide uygular | |||||||||||||||
2 | Arazi Araştırma ve Gözlemlerinde İzlenecek yolları bilir | |||||||||||||||
3 | Çeşitli Verileri Değerlendirir | |||||||||||||||
4 | Araştırma sonuçlarını rapor haline getirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Uygulama) | 5 | 5 | 25 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |