Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Algoritmalar ve Programlama | BSM 418 | 8 | 2 + 1 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HACI AHMET YILDIRIM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Algoritma ve programlama temel kavramları ve mantığı verilerek, nesnel yönelimli programlama dili C++ program geliştirme ortamını kullanma becerisine ve program geliştirme bilgisine temel seviyede sahip olmak |
Dersin İçeriği | Algoritma ve programlama mantığı, algoritmalar, akış diyagramları, C++ Programlama dili geliştirme ortamı, C++ programlama dili ile program geliştirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Algoritma ve programlama mantığını bilir | Tartışma, Anlatım, | |
2 | Bir problemin akış diyagramını oluşturur | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Akış diyagramı oluşturulmuş bir problemin programını gerçekleştirir | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Yapısal program dili program geliştirme arayüzünü kullanır | Anlatım, Tartışma, | |
5 | Yapısal program dilini kullanarak program oluşturur | Tartışma, Anlatım, | |
6 | Yapısal program dilinde dizileri kullanır | Anlatım, Tartışma, | |
7 | Yapısal program dilinde altprogram yapısını kullanır | Tartışma, | |
8 | Yapısal program dilinde dosya yapısını kullanır | Tartışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programlamaya Giriş, algoritmalar, algoritma türleri, kullanılan semboller ve akış diyagramları | |
2 | Pascal Programlama dili genel özellikleri, Pascal programı görsel arayüzü kullanımı, menüler, kısayollar | |
3 | Pascal dilinin yapısı, değişken tanımlama, atama işlemleri, operatörler, Veri tipleri | |
4 | Pascal Programlama dilinde kullanılan Giriş-Çıkış komutları, Temel ekran komutları, Örnek Uygulamalar | |
5 | Pascal Programlama dilinde kullanılan karar (if ve çoklu if) komutları, Örnek Uygulamalar | |
6 | Pascal Programlama dilinde kullanılan Sayaçlı döngü komut, Örnek Uygulamalar | |
7 | Koşullu döngü komtları ve döngü çıkış komutları, Örnek Uygulamalar | |
8 | Pascal programlama dilinde kullanılan temel kütüphane fonksiyonları, veri türü değiştirme komutları, Örnek Uygulamalar | |
9 | Pascal programlama dilinde kullanılan temel kütüphane fonksiyonları, veri türü değiştirme komutları, Örnek Uygulamalar | |
10 | Programlama dillerinde dizi yapısı, Tek boyutlu diziler, Örnek Uygulamalar | |
11 | Programlama dillerinde alt program yapısı, Fonksiyonlar, Örnek Uygulamalar | |
12 | Procedureler, parametre kullanımı, forward komutu kullanımı, Örnek Uygulamalar | |
13 | Programlama dillerinde dosya kavramı, Metin Tipli dosya kullanımı, Örnek Uygulamalar | |
14 | Grafik kavramı, Pascal programlama dilinde kullanılan temel grafik komutları, Örnek program |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Algorithms in C (Fundamentals, Data Structures, Sorting, Searching) Robert Sedgewick ISBN: 0?201?314525 A´ dan Z´ ye C Kılavuzu Kaan Aslan ISBN: 975?7092?12?6 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
2 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
3 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır. | ||||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
5 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
7 | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür. | ||||||
10 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler. | ||||||
13 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | ||||||
15 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Algoritma ve programlama mantığını bilir | |||||||||||||||
2 | Bir problemin akış diyagramını oluşturur | |||||||||||||||
3 | Akış diyagramı oluşturulmuş bir problemin programını gerçekleştirir | |||||||||||||||
4 | Yapısal program dili program geliştirme arayüzünü kullanır | |||||||||||||||
5 | Yapısal program dilini kullanarak program oluşturur | |||||||||||||||
6 | Yapısal program dilinde dizileri kullanır | |||||||||||||||
7 | Yapısal program dilinde altprogram yapısını kullanır | |||||||||||||||
8 | Yapısal program dilinde dosya yapısını kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |