Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Jeomorfoloji II COG 201 3 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri JEOMORFOLOJİ I dersinin alınmış olması
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. YUNUS EMRE MUTLU
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. YUNUS EMRE MUTLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Jeomorfoloji ile ilgili temel kavramları,jeomorfolojik süreçleri öğretmek ayrıca oluşan farklı topoğrafya şekillerinin coğrafi dağılışı ve sınıflandırılmasının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Temel kavramlar
Jeomorfolojik birimlerin gelişim aşamaları, diğer doğal süreçlerle bağlantıları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Jeomorfolojinin temel kavramlarını tanımlar Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Jeomorfolojik süreçleri açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Jeomorfolojik şekillerin coğrafi dağılışını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama,
4 Jeomorfolojik şekillerin sınıflandırır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma,
5 Jeomorfolojik şekilleri analiz eder Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap,
6 Morfojenetik bölgeleri ayırt eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kurak ve yarıkurak bölgeler
2 Yeraltı suyu ve kaynaklar
3 Karstlaşma süreci ve etkili fak
4 Karst topoğrafyası
5 Glasiyel topoğrafya şekilleri
6 Glasiye devri ve morfolojik etkileri
7 Periglasyel şekiller
8 Kıyıların şekillenmesinde rol oynayan etmenler
9 Kıyıların şekillenmesinde rol oynayan etmenler
10 Kıyılarda aşınım ve birikim şekilleri
11 Kıyı topoğrafyasının gelişimi
12 Kıyı tipleri
13 Volkanik yapı ve aşınım şekilleri
14 Volkanik yapılar üzerinde aşınım şekilleri, psödovolkanik şekiller
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Alagöz,C.Arif,1944,Türkiye Karst Olayları,T.C.K Yayınları No:1
Ardel,A,1971,Jeomorfolojinin Prensipleri Fasikül II,İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Yayınları No:63,İstanbul
Ardos,M,1996,Jeolojik Temel Bilgiler,İ.Ü Yayın No:3943,İstanbul
Atalay,İ.,1987,Türkiye Jeomorfolojisine Giriş,Ege Üniversitesi Ed. Fak. Yayın Noı:9,İzmir
Ardos,M,1987,Volkan Coğrafyası,İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fak. Yayınları No:3235,Türkiyat Matbaacılık,İstanbul
Erinçü,Sırrı,2000,Jeomorfoloji II, DER Yayınevi Yayın no:294,İstanbul Üniversitesi D.T.C.F Yayın No:373,Ankara
Hoşgören,M.Yıldız,1987,Jeomorfolojinin Ana Çizgileri 1,İ.Ü.Yayınları Yayın No:3132,İstanbul
Üşenmez,Şuayip,1985,Mineraloji ve Mineraller Teknolojisi,Gazi Üniversitesi,Ankara
Şahinci,A,1991,Karst,Reform Matbaası,İzmir
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. X
2 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. X
3 Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır. X
4 Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X
5 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. X
6 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. X
7 Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. X
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
9 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür. X
10 Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır. X
12 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler. X
13 Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir. X
14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. X
15 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Jeomorfolojinin temel kavramlarını tanımlar 5
2 Jeomorfolojik süreçleri açıklar 5
3 Jeomorfolojik şekillerin coğrafi dağılışını açıklar 5
4 Jeomorfolojik şekillerin sınıflandırır 5
5 Jeomorfolojik şekilleri analiz eder 5
6 Morfojenetik bölgeleri ayırt eder 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 25 25
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 30 30
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6