Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Jeomorfoloji II | COG 201 | 3 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | JEOMORFOLOJİ I dersinin alınmış olması |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. YUNUS EMRE MUTLU |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. YUNUS EMRE MUTLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Jeomorfoloji ile ilgili temel kavramları,jeomorfolojik süreçleri öğretmek ayrıca oluşan farklı topoğrafya şekillerinin coğrafi dağılışı ve sınıflandırılmasının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar Jeomorfolojik birimlerin gelişim aşamaları, diğer doğal süreçlerle bağlantıları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Jeomorfolojinin temel kavramlarını tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Jeomorfolojik süreçleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Jeomorfolojik şekillerin coğrafi dağılışını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
4 | Jeomorfolojik şekillerin sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
5 | Jeomorfolojik şekilleri analiz eder | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Morfojenetik bölgeleri ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurak ve yarıkurak bölgeler | |
2 | Yeraltı suyu ve kaynaklar | |
3 | Karstlaşma süreci ve etkili fak | |
4 | Karst topoğrafyası | |
5 | Glasiyel topoğrafya şekilleri | |
6 | Glasiye devri ve morfolojik etkileri | |
7 | Periglasyel şekiller | |
8 | Kıyıların şekillenmesinde rol oynayan etmenler | |
9 | Kıyıların şekillenmesinde rol oynayan etmenler | |
10 | Kıyılarda aşınım ve birikim şekilleri | |
11 | Kıyı topoğrafyasının gelişimi | |
12 | Kıyı tipleri | |
13 | Volkanik yapı ve aşınım şekilleri | |
14 | Volkanik yapılar üzerinde aşınım şekilleri, psödovolkanik şekiller |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Alagöz,C.Arif,1944,Türkiye Karst Olayları,T.C.K Yayınları No:1 Ardel,A,1971,Jeomorfolojinin Prensipleri Fasikül II,İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Yayınları No:63,İstanbul Ardos,M,1996,Jeolojik Temel Bilgiler,İ.Ü Yayın No:3943,İstanbul Atalay,İ.,1987,Türkiye Jeomorfolojisine Giriş,Ege Üniversitesi Ed. Fak. Yayın Noı:9,İzmir Ardos,M,1987,Volkan Coğrafyası,İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fak. Yayınları No:3235,Türkiyat Matbaacılık,İstanbul Erinçü,Sırrı,2000,Jeomorfoloji II, DER Yayınevi Yayın no:294,İstanbul Üniversitesi D.T.C.F Yayın No:373,Ankara Hoşgören,M.Yıldız,1987,Jeomorfolojinin Ana Çizgileri 1,İ.Ü.Yayınları Yayın No:3132,İstanbul Üşenmez,Şuayip,1985,Mineraloji ve Mineraller Teknolojisi,Gazi Üniversitesi,Ankara Şahinci,A,1991,Karst,Reform Matbaası,İzmir |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
2 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
3 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
5 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
7 | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür. | X | |||||
10 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır. | X | |||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler. | X | |||||
13 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X | |||||
15 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Jeomorfolojinin temel kavramlarını tanımlar | 5 | ||||||||||||||
2 | Jeomorfolojik süreçleri açıklar | 5 | ||||||||||||||
3 | Jeomorfolojik şekillerin coğrafi dağılışını açıklar | 5 | ||||||||||||||
4 | Jeomorfolojik şekillerin sınıflandırır | 5 | ||||||||||||||
5 | Jeomorfolojik şekilleri analiz eder | 5 | ||||||||||||||
6 | Morfojenetik bölgeleri ayırt eder | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |