Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan ve Kültür | COG 107 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BEYZA USTAOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. BEYZA USTAOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kültürlerin doğmasında etkili olan coğrafi faktörleri kavramak ve dünya kültür alemlerini karşılaştırarak insanın kültürler üzerinde etkisini incelemek |
Dersin İçeriği | Kültüre ilişkin kavramlar (yayılma, bütünleşme vb.), halk kültürü ve popüler kültür, dünya kültür alemleri, kültürel farklılık:din ve dil |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kültürlerin kaynağını tanımlar ve kalıcılığında etkili olan faktörleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Yeryüzündeki farklı kültür alemlerini ve bölgelerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
3 | Kültür-insan ve insan-kültür etkileşimini ilişkilendirir | Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültür Coğrafyasına Giriş: Özellikler, Bögeler ve Kültürel Farklılık | |
2 | Kültürel Yayılma, Kültürel Ekoloji | |
3 | Kültürel Bütünleşme, Kültürel Coğrafi Görünüm | |
4 | Kültürel Coğrafi Geçmiş | |
5 | Halk Kültürü ve Popüler Kültür | |
6 | Kültür Bölgeleri | |
7 | Dünya Kültür Âlem ve Bölgeleri: Avrupa (Batı), Anglo-Amerika, Avustralye Yeni Zelanda ve Latin Amerika Kültür Bölgesi | |
8 | Slav Rus, İslam, Afrika, Şark (Doğu), Pasifik Kültür Alemi | |
9 | Kültürel Farklılık ve Kültürel Çatışma | |
10 | Kültürel Farklılık: Diller | |
11 | Dillerin Yayılma ve Dağılışı, Dil Aileleri | |
12 | Kültürel Farklılık: Dinler, Musevilik, Hristiyanlık, İslamiyet | |
13 | Hinduizm, Budizm, Diğer Asya Dinleri, Animizm ve Şamanizm | |
14 | Dinsel Coğrafi Görünümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TÜMERTEKİN, E., ÖZGÜÇ, N., 2002. Beşeri Coğrafya İnsan Kültür Mekan, Çantay Kitabevi, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
2 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
3 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır. | ||||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
5 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
7 | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür. | ||||||
10 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler. | ||||||
13 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X | |||||
15 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kültürlerin kaynağını tanımlar ve kalıcılığında etkili olan faktörleri kavrar | |||||||||||||||
2 | Yeryüzündeki farklı kültür alemlerini ve bölgelerini tanımlar | |||||||||||||||
3 | Kültür-insan ve insan-kültür etkileşimini ilişkilendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |