Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hidrografya | COG 204 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ATALAY DUTUCU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ATALAY DUTUCU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yeryüzündeki Okyanuslar, Denizler, Akarsular, Göller ve Yeraltı suları ile ilgili genel bilgilerin ve hidrolojik döngünün açıklanması |
Dersin İçeriği | Su ve Coğrafyadaki Önemi, İklim Bölgeleri ve Sular, İklim Değişmeleri ve Sular, Su Problemi ve Türkiye, Jeolojik Yapı ve Yeryüzü Şekilleri ile Suların İlgisi, Taban Nemliliği ve Sızma, Su Dolaşımı ve Su Bilançosu, Yer altı Suları, Kaynaklar, İçme ve Kullanma Suları, Toprak Suyunun ve Nemliliğinin Düzenlenmesi, Akarsular, Göller, Denizler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Suyun insan yaşamındaki önemini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Hidrolojik döngü şeması çizer | Anlatım, | |
3 | Su kaynaklarını kategorize eder | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | İklimin su kaynakları üzerindeki etkisini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Farklı iklim bölgelerindeki akarsu rejim tiplerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Su kaynaklarının korunması için alınması gereken önlemleri uygular | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Suyun Coğrafyadaki Önemi ve Yeri | |
2 | İklim Bölgeleri, İklim Değişmeleri ve Sular | |
3 | Taban Nemliliği ve Sızma, Su Dolaşımı | |
4 | Yeraltı Suları | |
5 | Kaynaklar | |
6 | Akarsular, Oluşumları ve Tipleri | |
7 | Akarsuyun Yatağı,Akımı ve Hızı | |
8 | Akarsu Rejim Tipleri | |
9 | Akarsu Rejim Tipleri | |
10 | Akarsu Ağı Tipleri, Akarsuyun Yükleri | |
11 | Göl Tipleri | |
12 | Göl Tipleri | |
13 | Göl Sularının Özellikleri | |
14 | Denizler ve Okyanuslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | HOŞGÖREN, Yıldız., Hidrografya?nın Ana Çizgileri I Yeraltı suları-Kaynaklar-Akarsular, Çantay Yayınları, İstanbul. HOŞGÖREN, Yıldız., Hidrografyanın Ana Çizgileri II ? Göller, Çantay Yayınları, İstanbul. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
2 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
3 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
5 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
7 | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür. | X | |||||
10 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler. | ||||||
13 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | ||||||
15 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Suyun insan yaşamındaki önemini bilir | |||||||||||||||
2 | Hidrolojik döngü şeması çizer | |||||||||||||||
3 | Su kaynaklarını kategorize eder | |||||||||||||||
4 | İklimin su kaynakları üzerindeki etkisini tartışır | |||||||||||||||
5 | Farklı iklim bölgelerindeki akarsu rejim tiplerini karşılaştırır | |||||||||||||||
6 | Su kaynaklarının korunması için alınması gereken önlemleri uygular |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |