Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tıbbi Coğrafya | COG 307 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. GÜLBAHAR UZUNAY |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. GÜLBAHAR UZUNAY, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gülbahar UZUNAY |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Doğal ortam-insan etkileşimini coğrafi bakış açısıyla değerlendirebilmek ve bu verileri sağlık planlamalarında kullanabilmek |
Dersin İçeriği | Doğal ortam-insan etkileşimi sonucunda meydana gelen hastalıkların dağılışlarını ,ortaya çıkış nedenlerini,etkiledikleri nüfus miktarlarını ve yürütülen sağlık hizmetlerini incelemek |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Coğrafi ortamın( Yüzey şekilleri,iklim,bitki örtüsü,toprak vb.) insan sağlığı üzerindeki etkisini yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Coğrafi ortama bağlı olarak görülebilecek hastalıkların dağılışını genel olarak yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sağlık hizmetlerinin mevcut nüfusa yeterli olup olmadığını tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıbbi Coğrafyaya Giriş | |
2 | Sağlık ve Coğrafya | |
3 | İklim Elemanları | |
4 | Işık | |
5 | Toprak | |
6 | Mikroplar Alemi | |
7 | İklim Tipleri ve İnsan | |
8 | Beslenme | |
9 | Tıbbi Coğrafyadaki Yaklaşımlar | |
10 | Bölge Toplumunun Sağlığını Etkileyen Faktörler | |
11 | Tıbbi Coğrafya Konusunda Yapılan Çalışmalar | |
12 | Türkiyede Tıbbi Coğrafya | |
13 | Türkiyede Tıbbi Coğrafya | |
14 | CBS ve Tıbbi Coğrafya |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | A.N.Timor,1996,Tıbbi Coğrafya,Amacı ve Kapsamı,İst.Üniv.Coğrafya Dergisi,S.4,İstanbul |
Ders Kaynakları | A.N.Timor,1996,Tıbbi Coğrafya,Amacı ve Kapsamı,İst.Üniv.Coğrafya Dergisi,S.4,İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
2 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
3 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır. | ||||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
5 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
7 | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür. | X | |||||
10 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler. | X | |||||
13 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | ||||||
15 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Coğrafi ortamın( Yüzey şekilleri,iklim,bitki örtüsü,toprak vb.) insan sağlığı üzerindeki etkisini yorumlar | 2 | 4 | 1 | 4 | |||||||||||
2 | Coğrafi ortama bağlı olarak görülebilecek hastalıkların dağılışını genel olarak yapar | 2 | 4 | 1 | 4 | |||||||||||
3 | Sağlık hizmetlerinin mevcut nüfusa yeterli olup olmadığını tartışır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |