Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Matematik | MAT 117 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. GÜLBAHAR UZUNAY |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. GÜLBAHAR UZUNAY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Matematiğin mesleki anlamdaki önemini kavratarak, lisans programlarını tamamlayabilmesi için gerekli matematiksel altyapıyı sağlamak. |
Dersin İçeriği | Sayılar, cebir, denklemler ve eşitsizlikler, fonksiyonlar, logaritma, lineer denklem sistemleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sayı kümelerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Cebirsel işlemlerin özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Çokterimliler üzerine işlemler yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Birinci dereceden bir ve iki bilinmeyenli denklemleri çözer. | Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | İkinci dereceden denklemleri çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Birinci ve ikinci derece eşitsizlikleri çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
7 | Fonksiyonların tanımını bilir, tanım kümelerini bulur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
8 | Üstel ve logaritmik fonksiyonların özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sayma sayıları, doğal sayılar, tam sayılar, rasyonel sayılar ve reel sayılar kümelerinin neler olduğunu hatırlayıp, aritmetik işlem yapabilme | |
2 | Mutlak değer kavramına dayalı olarak reel sayılar üzerinde işlem yapabilme, ondalık kesirlerle işlemler yapabilme | |
3 | Bir reel sayının üssünü, kökünü ve bunlar üzerindeki işlemleri yapabilme, çarpanlara ayırma işlemleri yapabilme | |
4 | Polinomlar ile işlem yapabilme, Rasyonel denklemleri çözebilme ve en sade hale getirebilme | |
5 | Denklem çözümlerinde kullanılan temel özdeşlikleri öğrenebilme | |
6 | Birinci ve İkinci derece bir bilinmeyenli denklemler ile birinci dereceden iki bilinmeyenli denklemleri çözebilme, Birinci ve İkinci derece eşitsizlikleri çözebilme | |
7 | Bağıntı ve Fonksiyon kavramlarını öğrenme, bir fonksiyonun tanım ve değer kümesini bulabilme | |
8 | Bağıntı ve Fonksiyon kavramlarını öğrenme, bir fonksiyonun tanım ve değer kümesini bulabilme | |
9 | Fonksiyonların temel özelliklerin öğrenerek bunları grafik çizimlerinde kullanabilme, | |
10 | Fonksiyon üzerinde işlemler yapabilme ve tersini bulabilme | |
11 | Üstel fonksiyonunun tersi olan logaritma fonksiyonunu kavrayabilme, | |
12 | Logaritma fonksiyonunun grafiğini çizebilme, Logaritma fonksiyonunun özelliklerini kullanarak işlem yapabilme | |
13 | Bir ve iki bilinmeyenli lineer denklemleri çözebilme, İki Bilinmeyenli lineer denklem sistemlerinin çözebilme | |
14 | Grafiklerini çizebilme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sosyal Bilimlerde Matematik, Editör: Prof.Dr.Ahmet Öztürk, Yazarlar: Doç.Dr.Zeki Çakmak, Öğr.Gör. Emel Selimoğlu, Ekin yayınevi, 2009. |
Ders Kaynakları | Genel Matematik I, Prof.Dr. Mustafa Balcı, Balcı Yayınları, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
2 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
3 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır. | ||||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
5 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
7 | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür. | ||||||
10 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler. | ||||||
13 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | ||||||
15 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sayı kümelerini tanır. | |||||||||||||||
2 | Cebirsel işlemlerin özelliklerini bilir. | |||||||||||||||
3 | Çokterimliler üzerine işlemler yapabilir. | |||||||||||||||
4 | Birinci dereceden bir ve iki bilinmeyenli denklemleri çözer. | |||||||||||||||
5 | İkinci dereceden denklemleri çözer. | |||||||||||||||
6 | Birinci ve ikinci derece eşitsizlikleri çözer. | |||||||||||||||
7 | Fonksiyonların tanımını bilir, tanım kümelerini bulur. | |||||||||||||||
8 | Üstel ve logaritmik fonksiyonların özelliklerini bilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |