Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Avrupa Birliği | COG 313 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ATALAY DUTUCU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ATALAY DUTUCU, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Avrupa Birliğinin ortaya çıkış sürecini ve birliğin oluşturulmasının esas nedenini ele almak. Birliğin kurumlarını ve işleyişlerini öğrenmek. AB?ye üye olan ülkelerin temel coğrafi özelliklerini ele alarak birlik içerisindeki konumlarını öğretmek |
Dersin İçeriği | Avrupa Birliğinin oluşum ve gelişim dönemlerini, AB kurumlarını ele alır. Avrupa kıtasının doğal ve sosyo - ekonomik özellikleri, batı ve güney Avrupa ülkeleri ile Balkan ülkelerinin konumları, fiziki ve beşeri coğrafya özellikleri. Türkiye-Avrupa Birliği ilişkilerini işler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | AB?nin kuruluş gerekçelerini ifade eder | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | AB?nin kurumlarını ve işleyişlerini aktarır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | AB? genişleme dönemlerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | AB?ye üyelik sürecinde Türkiye?nin yerini analiz eder | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | |||
6 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Avrupa Kıtasının Genel Hatlarının Belirlenmesi | [4] |
2 | AB üyesi olan ve olmayan Avrupa Ülkeleri ve konumları | [2] |
3 | Avrupa Birliğinin temellerini atan anlaşmalar, gerekçeleri ve Birlik oluşumuna kadar geçen süreçler | [1]1-5 |
4 | Avrupa Birliğini Oluşturan Kurumlar: Avrupa Parlamentosu, Avrupa Konseyi, Avrupa Komisyonu, Adalet Divani, Sayıştay, Avrupa Para Enstitüsü vs | [1]5-11 |
5 | Avrupa Birliğinin Faaliyetleri | [1]11-14 |
6 | Avrupa Birliğinin Kurucu Ülkeleri ve Coğrafi ve Ekonomik Özellikleri: Almanya, Fransa, İtalya | [2] |
7 | Hollanda, Belçika, Luksemburg | [2] |
8 | Avrupa Birliğinin genişleme dönemleri | |
9 | Avrupa Birliğinin genişleme dönemleri; İngiltere, İspanya, Portekiz | [1]14-15, [2] |
10 | Yunanistan, Kıbrıs Rum Kesimi | [2] |
11 | Orta Avrupa Ülkeleri | [2] |
12 | İskandinav Ülkeleri | [2] |
13 | Baltık Ülkeleri | [2] |
14 | Balkan Ülkeleri | [2] |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
2 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
3 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
5 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
7 | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür. | ||||||
10 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler. | ||||||
13 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | ||||||
15 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | AB?nin kuruluş gerekçelerini ifade eder | 0 | ||||||||||||||
2 | AB?nin kurumlarını ve işleyişlerini aktarır | |||||||||||||||
3 | AB? genişleme dönemlerini değerlendirir | |||||||||||||||
4 | AB?ye üyelik sürecinde Türkiye?nin yerini analiz eder | |||||||||||||||
5 | ||||||||||||||||
6 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |