Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Jeomorfoloji I | COG 102 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. YUNUS EMRE MUTLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Jeomorfoloji ile ilgili temel kavramları,jeomorfolojik süreçleri öğretmek.Oluşan farklı topoğrafya şekillerinin coğrafi dağılışı ve sınıflandırılmasının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar,jeomorfolojik birimlerin gelişim aşamaları, diğer doğal süreçlerle bağlantıları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Jeomorfolojinin temel kavramlarını tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Jeomorfolojik süreçleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Jeomorfolojik şekillerin coğrafi dağılışını açıklar | Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
4 | Jeomorfolojik şekilleri sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
5 | Jeomorfolojik şekilleri analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
6 | Jeomorfolojik etmenleri ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Jeomorfoloji´de kuram ve kavramlar: Yapı, süreç ve zaman | |
2 | Yerküre´nin yapısı | |
3 | Yerküre´nin yapıtaşları (mineraller) | |
4 | Yerküre´nin yapıtaşları (kayaçlar) | |
5 | Plutonik etkinlik ve yerşekilleri | |
6 | Volkanizma, volkanik patlama tür ve ürünleri | |
7 | Volkanik yerşekilleri | |
8 | Sedimantoloji, sedimanter ortamlar ve kayaçlar | |
9 | Kayaçların ayrışması ve aşınması | |
10 | Toprak Oluşumu | |
11 | Metamorfizma ve metamorfik kayaçlar | |
12 | Jeolojik/jeomorfolojik zaman kavramı | |
13 | Genel Yerşekilleri (akarsu, havza, tektonik levha, volkan, dağ kuşağı) | |
14 | Dünya üzerindeki önemli yerşekilleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Monroe, J.S., Wicander, J., 2012. Fiziksel Jeoloji (Yay.Haz. Kadir Dirik, Mehmet Şener) Jeoloji Mühendisleri odası çeviri serisi No:1. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
2 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
3 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır. | ||||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
5 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
7 | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür. | ||||||
10 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler. | ||||||
13 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | ||||||
15 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Jeomorfolojinin temel kavramlarını tanımlar | |||||||||||||||
2 | Jeomorfolojik süreçleri açıklar | |||||||||||||||
3 | Jeomorfolojik şekillerin coğrafi dağılışını açıklar | |||||||||||||||
4 | Jeomorfolojik şekilleri sınıflandırır | |||||||||||||||
5 | Jeomorfolojik şekilleri analiz eder | |||||||||||||||
6 | Jeomorfolojik etmenleri ayırt eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |