Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tiyatroya Giriş ADE 433 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

ADE 213 İngilizce I veya ADE 214 İngilizce II Ders ortalamasının 60 ve üzeri olması; Dersi alacak öğrencilerin B1+ ve üzeri düzey İngilizceye sahip olması beklenir.

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. METİN TİMUÇİN
Dersi Verenler Prof.Dr. METİN TİMUÇİN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Atilla Kurnaz

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü öğrencilerinin seçmeli derslerinden biri olarak özellikle Batı Dramasının tarihine ilgi duyan öğrenciler için tasarlanmıştır. Ders, Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü öğrencilerinin mesleki gelişimine önemli katkılarda bulunabilme potansiyeline sahiptir. Öğrenciler dönem boyunca Sofokles’in tragedyalarından tek perdelik modern oyunları içine alan çeşitlilikte değişik eserleri inceliyor olacaktır.

Dersin İçeriği

Teatral etkinliklerin tarihsel gelişimi de göz önünde bulundurularak,  değişik zaman dilimlerine ait ve çeşitlilik arz eden dramatik eserler dönem boyunca okunup tartışılacaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler değişik dramatik türleri tanımlayabilirler. Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Öğrenciler drama türüne ait eserlerin tarihsel gelişimini göz önünde bulundurarak bu eserlerin yazıldığı çağa ilişkin toplumsal ve edebi farkındalık geliştirirler. Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Öğrenciler eserlerde geçen insanlara ve eserin oluşumunu şekillendiren olaylara ilişkin farkındalık geliştirirler. Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Öğrenciler eserlerde yer alan evrensel temalar aracılığıyla günümüz insanına dair çıkarımlarda bulanabilir, insana dair kendi yorumlarını yapabilir. Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dramanın Kaynağı
2 Antik Yunanda Tiyatro
3 Dionysus Kültü
4 Satir ve Tragedya Oyunlarının Yükselişi
5 Önemli Tragedya Yazarları: Thespis, Aeschylus, Sophocles, Euripides
6 Bir Başka Tiyatro Formu: Komedi
7 Eklesiastik Dönem Tiyatrosu
8 Ara Sınav
9 Sofokles Üçlemesi
10 Oyun İncelemesi: Sofokles Tragedyası / Antigone
11 Oyun İncelemesi: Sofokles Tragedyası / Antigone
12 Oyun İncelemesi: Sofokles Tragedyası / Antigone
13 Tek Perdelik Oyun İncelemesi
14 Tek Perdelik Oyun İncelemesi
Kaynaklar
Ders Notu

Ders koordinatörü tarafından sağlanacak.

Ders Kaynakları

The Three Theban Plays: Antigone; Oedipus the King; Oedipus at Colonos, Penguin Classics, 2004

One Act Plays

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur.
2 Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir.
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. X
4 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür.
5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
6 Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
7 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir.
8 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
9 Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir.
10 Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Öğrenciler değişik dramatik türleri tanımlayabilirler.
2 Öğrenciler drama türüne ait eserlerin tarihsel gelişimini göz önünde bulundurarak bu eserlerin yazıldığı çağa ilişkin toplumsal ve edebi farkındalık geliştirirler.
3 Öğrenciler eserlerde geçen insanlara ve eserin oluşumunu şekillendiren olaylara ilişkin farkındalık geliştirirler.
4 Öğrenciler eserlerde yer alan evrensel temalar aracılığıyla günümüz insanına dair çıkarımlarda bulanabilir, insana dair kendi yorumlarını yapabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 3 2 6
Final 1 24 24
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5