Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Avusturya Edebiyatı | ADE 304 | 6 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Ebru Zarzavatçıoğlu |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Avusturya kökenli yazarlar ve eserlere odaklanarak bunların bağlı olduğu düşünsel iklimi tanımak |
Dersin İçeriği | Avusturya edebiyatı çatısı altında toplanan yazar ve düşünürleri bulundukları dönem içerisinde eser örnekleriyle incelemek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alman dili çerçevesinde eser veren Avusturya kökenli yazarların kültürü ve tarihini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Avusturya edebiyatının dünya edebiyatı içerisindeki yeri ve önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Avusturya’lı yazar, düşünürler ve sanatçıların edebiyat ve sanata olan etkileriyle tanışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Avusturya edebiyatının günümüze kadar gelen gelişimini inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Avusturya’lı yazarların bilim tarihi ve teorilerini eserlerinde nasıl yansıttıklarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Avusturya edebiyatının Alman dili çerçevesi içerisindeki yeri | |
2 | Avusturya kültürü | |
3 | Avusturya edebiyatının özgünlüğü | |
4 | Franz Grillparzer ve dönemi | |
5 | Hugo von Hofmannsthal ve dönemi | |
6 | Arthur Schnitzler ve dönemi | |
7 | Robert Musil ve dönemi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Stefan Zweig ve dönemi | |
10 | Franz Kafka ve dönemi | |
11 | Hermann Broch ve dönemi | |
12 | Erich Fried ve dönemi | |
13 | Thomas Bernhard ve dönemi | |
14 | Ingeborg Bachmann ve dönemi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İncelenecek metin örneklerinden hazırlanmış ders malzemesi. |
Ders Kaynakları | Wynfrid Kriegleder. Eine kurze Geschichte der Literatur in Österreich. Menschen – Bücher – Institutionen. Praesens Verlag. Wien. 2011 Hrsg. Gotthard Wunberg. Die Wiener Moderne. Literatur, Kunst und Musik zwischen 1890 und 1910. Reclam Verlag. Stuttgart. 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Alman dili çerçevesinde eser veren Avusturya kökenli yazarların kültürü ve tarihini öğrenir. | ||||||||||
2 | Avusturya edebiyatının dünya edebiyatı içerisindeki yeri ve önemini kavrar | ||||||||||
3 | Avusturya’lı yazar, düşünürler ve sanatçıların edebiyat ve sanata olan etkileriyle tanışır. | ||||||||||
4 | Avusturya edebiyatının günümüze kadar gelen gelişimini inceler. | ||||||||||
5 | Avusturya’lı yazarların bilim tarihi ve teorilerini eserlerinde nasıl yansıttıklarını öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 286 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |