Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
B2.2-Okuma Becerisi I ADE 327 5 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ALPER KELEŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. İsmail Candan

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Avrupa Dil Portfolyosu B2.2 düzeyinde öğrencinin Almanca okuma ve anlama becerileri geliştirerek, çağdaş edebi metinleri, mesleki alanlarla ilgili metinler, güncel sorunlarla ilgili yazarların belirli görüşlerini vurguladıkları rapor ve makaleleri okuyup anlamaları, çıkarım yapmaları ve sonuca varmaları amaçlanmaktadır. 

Dersin İçeriği

Avrupa Dil Portfolyosu B2.2 düzeyinde okuma ve anlama yöntemleri hakkında bilgiler verilerek, çağdaş edebiyat metinleri, mesleki metinler, teknik metinler, güncel sorunlarla ilgili makaleler ve raporlar üzerinde tatbik edilecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler çağdaş edebi metin okurken ayrıntılarını anlayabilirler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
2 Uzmanlık alanı gerektiren konularla ilgili haber, makale ve raporlara hızlıca göz atarak tümünün okunmaya değip değmeyeceğine karar verebilirler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma,
3 Mesleki ya da kendi ilgi alanları dışındaki makaleleri, gerektiğinde sözlüğe başvurarak anlayabilirler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
4 Kendi alanlarıyla ilgili iş mektuplarını, uzun metinleri ve makaleleri okuyup bilgi, fikir ve görüş alabilirler. Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sprachensterben- In einem Artikel Gründe für das Sterben von Sprachen
2 Sprachensterben- In einem Artikel Gründe für das Sterben von Sprachen
3 Das Haus am Meer – Die positiven und negativen Bewertungen in einer Buchrezension erkennen
4 Das Haus am Meer – Die positiven und negativen Bewertungen in einer Buchrezension erkennen
5 Ein Buch oder ein anderes kulturelles Ereignis vorstellen
6 Ein Buch oder ein anderes kulturelles Ereignis vorstellen
7 Geschicte erleben – einen Text zum Thema “Gelebte Geschichte” verstehen
8 Geschicte erleben – einen Text zum Thema “Gelebte Geschichte” verstehen
9 Irrtümer der Geschichte – Irrtümer der Geschichte kennenlernen
10 Irrtümer der Geschichte – Irrtümer der Geschichte kennenlernen
11 Grenzen überwinden – Informationen über die Teilung Deutschlands kommentiert zusammenfassen
12 Grenzen überwinden – Informationen über die Teilung Deutschlands kommentiert zusammenfassen
13 Mit Musik geht alles besser – Notizen zu einem Artikel über Musik machen
14 Mit Musik geht alles besser – Notizen zu einem Artikel über Musik machen
Kaynaklar
Ders Notu

Ders ile ilgili makaleler ve diğer kaynak kitaplar

Ders Kaynakları

Ute Koithan, Ralf-Peter Lösche et al.; Aspekte 2 Lehrbuch, Klett

Ute Koithan, Helen Schmitz et al.; Aspekte 2 Arbeitsbuch, Klett

Annelina Billina, Lesen und Schreiben B2, Hueber

Nikolaus Euba, Chantelle Warner , Michael Dobstadt (Hrsg.); Literatur Lesen Lernen, Klett

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. X
2 Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. X
4 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. X
5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. X
6 Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
7 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. X
8 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. X
9 Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. X
10 Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Öğrenciler çağdaş edebi metin okurken ayrıntılarını anlayabilirler.
2 Uzmanlık alanı gerektiren konularla ilgili haber, makale ve raporlara hızlıca göz atarak tümünün okunmaya değip değmeyeceğine karar verebilirler.
3 Mesleki ya da kendi ilgi alanları dışındaki makaleleri, gerektiğinde sözlüğe başvurarak anlayabilirler.
4 Kendi alanlarıyla ilgili iş mektuplarını, uzun metinleri ve makaleleri okuyup bilgi, fikir ve görüş alabilirler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
2. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5