Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Roman Analizi II | ADE 406 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUNDA KIZILER EMER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Didem Yayan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yazınsal türleri, özellikle epik türün yetkin temsilcisi roman kavramının analizini gerçekleştirmek. Roman analizinin nasıl yapılması gerektiğine dair altın kurallar vermek. Almanca edebiyatın dünya çapında tanınmış roman türündeki önemli yapıtlarını tanıtmak ve bunları,edebiyat eleştiri yöntemlerini tatbik ederek analiz etmek, öğrencilerin roman analizi yapıp bunları sunma becerisini kazanmalarını sağlamak. Öğrencilerin bitirme tezlerinin alt yapısını hazırlamak. |
Dersin İçeriği | Yazınsal eleştiri yöntemleri ve roman analizi hakkında verilen temel bilgiler derinleştirilecek ve incelenen kuram ve yöntemler Almanca edebiyatın roman türündeki önemli metinleri üzerinde tatbik edilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | ) Öğrenciler, Alman, Avusturya ve İsviçre yazınının önde gelen yazarlarını ve yapıtlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
2 | Öğrenciler, roman türündeki yapıtlar üzerinde yapılmış yüksek lisans tezlerindeki analiz çalışmalarını inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
3 | Öğrenciler Almanca edebiyatın roman türündeki önemli yapıtlarını okur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Öğrenciler, roman türündeki bir yapıtı hangi eleştiri yöntemleriyle eleştirmek gerektiğini gerekçeleriyle açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
5 | Öğrenciler, yazınsal yapıtları uygun yorumlama teknikleriyle analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
6 | Öğrenciler, çalışmalarını sözlü olarak sunar. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Edebiyat Bilimi Eleştiri Kuramları | |
2 | Roman Analizine Giriş | |
3 | Roman Analizine giriş | |
4 | Roman Analizine Giriş | |
5 | Roman Analizi Üzerine Yapılan Akademik Çalışmaların Değerlendirilmesi | |
6 | Roman Analizi Üzerine Yapılan Akademik Çalışmaların Değerlendirilmesi | |
7 | Roman Analizi Sunumları | |
8 | Roman Analizi Sunumları | |
9 | Roman Analizi Sunumları | |
10 | Roman Analizi Sunumları | |
11 | Roman Analizi Sunumları | |
12 | Roman Analizi Sunumları | |
13 | Roman Analizi Sunumları | |
14 | Roman Analizi Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Funda Kızıler Emer Ders Notları. Ders ile ilgili makaleler |
Ders Kaynakları | -Angelika Corbineau-Hoffmann: Die Analyse literarischer Texte -Cordula Kahrmann. Günter Reiss, Erzaehltextanalyse -Franz Stanzel, Theorie des Erzaehlens -Jürgen Petersen, Einführung in die neuere deutsche Literaturwissenschaft - Jürgen Petersen, Der deutsche Roman der Moderne -Jost Schneider, Einführung in die Roman-Analyse -Mehmet Rifat, Roman Kurgusu ve Yapısal Çözümleme -Fatih Tepebaşılı, Roman İncelemesine Giriş -Fatma Erkman-Akerson, Edebiyat ve Kuramlar - Fatih Tepebaşılı, Edebiyat ve Roman -Umberto Eco, Açık Yapıt -Umberto Eco, Yorum ve Aşırı Yorum -Tzevetan Todorov, Edebiyat Kavramı -Ahmet Sarı, Psikanaliz ve Edebiyat -Metin Toprak, Hermeneutik ve Edebiyat -Elizabeth und H. Frenzel, Daten der deutschen Dichtung, Bd. I-II -Kurt Rothmann, Kleine Geschichte der deutschen Literatur -Franz Kafka -Hermann Hesse - Günter Grass -Patrick Süskind -Peter Handke -Christa Wolf - Stefan Zweig -Rainer M. Rilke -Max Frisch -Thomas Mann -Heinrich Mann -Ingeborg Bachmann -Brigitte Schweiger -Barbara Frischmuth - Elias Canetti -Arthur Schnitzler -Bertolt Brecht -Heinrich Böll -Martin Walser -Peter Weiss -Robert Schneider - Alfred Döblin -Sten Nadolny -Thomas Bernhard -Michael Ende |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | ) Öğrenciler, Alman, Avusturya ve İsviçre yazınının önde gelen yazarlarını ve yapıtlarını tanır. | ||||||||||
2 | Öğrenciler, roman türündeki yapıtlar üzerinde yapılmış yüksek lisans tezlerindeki analiz çalışmalarını inceler. | ||||||||||
3 | Öğrenciler Almanca edebiyatın roman türündeki önemli yapıtlarını okur. | ||||||||||
4 | Öğrenciler, roman türündeki bir yapıtı hangi eleştiri yöntemleriyle eleştirmek gerektiğini gerekçeleriyle açıklar. | ||||||||||
5 | Öğrenciler, yazınsal yapıtları uygun yorumlama teknikleriyle analiz eder. | ||||||||||
6 | Öğrenciler, çalışmalarını sözlü olarak sunar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |