Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Dilbilgisi I | ADE 105 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHMUD SAMİ TÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MAHMUD SAMİ TÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Almanca hazırlık eğitimini tamamlamış B1 seviyesindeki öğrencilere orta ve ileri seviyede Almanca gramer bilgisini aktararak, öğrencilerin Almanca gramer yapılarını ve kurallarını öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Temel Almanca bilgisi olan öğrencilere, orta ve ileri seviyedeki cümle yapıları ve kuralları tanıtılır. Bu süreçte öğrencilerin Almanca Gramer terminolojisine hakim olunması beklenmemektedir. Öğrenciler öğrenmiş oldukları kural ve yapıları alıştırmalarla tatbik ederken, günümüz Almancasında yaygın olan ifadelerin olduğu örnekleri çözümlemelerine özen gösterilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerin okuma, yazma, konuşma ve anlama gibi temel yetilerde, bu zamana kadar kazandıkları yabancı dil edinimlerini Almanca Dilbilgisi kurallarına bağlı olarak doğru bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek düzeye gelmiş olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Orta seviyede cümle yapıları oluşturabilme, oluşturulmuş cümleleri ögelerine göre ayrıştırabilme | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | İleri seviyede cümle yapıları oluşturabilme, oluşturulmuş cümleleri ögelerine göre ayrıştırabilme | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Orta ve ileri seviyede gramer kurallarını kullanarak, yazacakları metinleri daha akıcı bir hale getirme | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Syntax - Hauptsatz | |
2 | Partizipien, Partizip I | |
3 | Rektion der Verben | |
4 | Verben mit Akkusativ, Dativ und Genitiv | |
5 | Verben mit Präpositionalobjekt | |
6 | Verben mit Präpositionen | |
7 | Gebrauch dieser Verben | |
8 | Temporale Nebensätze | |
9 | ZWISCHENPRÜFUNG | |
10 | Gleichzeitigkeit | |
11 | Vorzeitigkeit | |
12 | Nachzeitigkeit | |
13 | Konjunktiv II | |
14 | Gebrauch der Konjunktiv II |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Almanca Dilbilgisi Ders Notları |
Ders Kaynakları | 1) Greyer, Schmitt(2012): Lehr-und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Hueber Verlag 2)Reimann, Monika (2012): Grundstufen Grammatik für DaF, Hueber Verlag 3)ZENGİN, Eyüp (2006), Übungen zur Deutschen Grammatik, Sakarya Kitabevi, Sakarya.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | ||||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | ||||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | ||||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | ||||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrencilerin okuma, yazma, konuşma ve anlama gibi temel yetilerde, bu zamana kadar kazandıkları yabancı dil edinimlerini Almanca Dilbilgisi kurallarına bağlı olarak doğru bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek düzeye gelmiş olma. | ||||||||||
2 | Orta seviyede cümle yapıları oluşturabilme, oluşturulmuş cümleleri ögelerine göre ayrıştırabilme | ||||||||||
3 | İleri seviyede cümle yapıları oluşturabilme, oluşturulmuş cümleleri ögelerine göre ayrıştırabilme | ||||||||||
4 | Orta ve ileri seviyede gramer kurallarını kullanarak, yazacakları metinleri daha akıcı bir hale getirme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |