Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mukayeseli Dünya Tarihi SAU 064 0 1 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÜMİT EKİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Modern Öncesi ve Modern Dönemde karşılaştırmalı olarak dünya tarihin öğretilmesi
Dersin İçeriği Modern Öncesi ve Modern Dönemde Avrupa, Amerika, Ortadoğu, K. Afrika ve Rusya’da meydana gelen gelişmeler
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Avrupa’da meydana gelen dini ve siyasi gelişmeleri anlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Coğrafi keşiflerin ortaya çıkardığı sonuçları analiz eder Beyin Fırtınası, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap,
3 Osmanlı Devleti ile Avrupa devletleri arasındaki ilişkileri kavrar Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
4 Amerika’nın bağımsızlık mücadelesini anlar Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
5 Rusya’nın büyük bir devlet olarak ortaya çıkışını kavrar Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Fransız İhtilali’nin yaratmış olduğu etkiyi analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Avrupa’da meydana gelen dini ve siyasi gelişmeler
2 Osmanlı İmparatorluğu’nun Avrupa’da yayılışı
3 Coğrafi keşifler ve sonuçları
4 Amerikan menşeli yiyeceklerin dünyaya yayılması ve yarattığı etki
5 Rusya’nın büyük bir devlet olarak ortaya çıkışı ve sonuçları
6 Amerikan bağımsızlık hareketi
7 Fransız İhtilali
8 Fransız İhtilali ve dünyaya etkisi
9 ARASINAV
10 Viyana Kongresi ve sonuçları
11 19. Yüzyılda Sömürgecilik faaliyetleri
12 Rusya’nın Orta ve Doğu Asya’da yayılması
13 19. Yüzyılda Çin ve Japonya
14 Sonuç ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Rifat Uçarol, Siyasi Tarih (1789-2001), Stephen J. Lee, Avrupa Tarihinden Kesitler 1494-1789; Kezban Acar, Başlangıçtan 1917 Bolşevik Devrimine Kadar Rusya Tarihi, Merry E. Wiesner Hanks, Erken Modern Dönemde Avrupa 1450-1789.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. X
2 Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. X
4 Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. X
5 Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. X
6 Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. X
7 Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. X
8 Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
9 Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
10 Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. X
11 Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Avrupa’da meydana gelen dini ve siyasi gelişmeleri anlar 5 5 5
2 Coğrafi keşiflerin ortaya çıkardığı sonuçları analiz eder 3 5 5
3 Osmanlı Devleti ile Avrupa devletleri arasındaki ilişkileri kavrar 5 3 4
4 Amerika’nın bağımsızlık mücadelesini anlar 5 4 4 5
5 Rusya’nın büyük bir devlet olarak ortaya çıkışını kavrar 5 5 4 5
6 Fransız İhtilali’nin yaratmış olduğu etkiyi analiz eder 5 4 4 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 2 2
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,4
dersAKTSKredisi 2