Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Türkiye Nin Oluşumu | SAU 057 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA SARI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, XIX. yüzyılın başından günümüze kadar modern Türkiye´nin siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel kökenlerini ve süreçlerini, dünyadaki gelişmeler çerçevesinde ele almaktır. |
Dersin İçeriği | Osmanlı Devleti’ndeki yenileşme hareketleri, Tanzimat ve Meşrutiyet dönemi, İttihat ve Terakki Partisi, Milli Mücadele, Atatürk inkılâpları, Çok partili hayata geçiş |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tanzimat ve Meşrutiyet tecrübelerinin Cumhuriyet’e katkılarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Osmanlı Türkiyesi ile Cumhuriyet Türkiyesi arasındaki süreklilikler ve kopuşları inceler | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Türkiye Cumhuriyeti’ndeki ve Osmanlı Devleti’ndeki modernleşme çabalarını kıyaslar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Atatürk ilke ve inkılâplarının Türkiye modernleşmesine katkısını anlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | İkinci Dünya Savaşı´nın sonundan bugünlere modern Türkiye´nin yakın tarihini siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel boyutlarını kavrar | Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
6 | Dünyadaki gelişmelerin ışığında Türkiye´nin son elli yıllık tarihinin temel dinamikleri ve süreçlerini değerlendir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Osmanlı Devleti’ndeki ilk yenileşme hareketleri | |
2 | Tanzimat ve Islahat Fermanları | |
3 | I. Meşrutiyet Dönemi: Parlamenter sisteme geçiş | |
4 | II. Meşrutiyet Dönemi: İttihat ve Terakki Partisi ve iktidarı | |
5 | Savaş ve barış: Milli Mücadele ve Lozan Antlaşması | |
6 | Cumhuriyet’e giden yol | |
7 | Atatürk döneminde Türkiye | |
8 | İsmet İnönü döneminde Türkiye | |
9 | ARASINAV | |
10 | II. Dünya Savaşı’ndan sonra dünyadaki gelişmeler ve Türkiye: Çok partili hayata geçiş | |
11 | Demokrat Parti dönemi | |
12 | 1960-1970 arasında Türkiye | |
13 | 1970-1980 arasında Türkiye | |
14 | Günümüzde Türkiye ve dersin genel değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Erich Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, Çev. Yasemin Saner Gönen, İstanbul: İletişim Yayınları 2004. |
Ders Kaynakları | 1. Bernard Lewis, Modern Türkiye´nin Doğuşu, Ankara: TTK Yay., 1988 2. Feroz Ahmad, Modern Türkiye’nin Oluşumu, Kaynak Yay, İstanbul, 1999 3. Niyazi Berkes, Türkiye´de Çağdaşlaşma, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları 2002. 4. İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, İstanbul: Hil Yayınları, 1987. 5. Kemal H. Karpat, Osmanlı’da Değişim, Modernleşme ve Uluslaşma, (çev. Dilek Özdemir), Ankara, 2006. 6. Tarık Zafer Tunaya, Türkiye´nin Siyasi Hayatında Batılılaşma Hareketleri, İstanbul: 1960. 7. Bülent Tanör, Osmanlı- Türk Anayasal Gelişmeleri, İstanbul: Yapı Kredi Yay., 1998. 8. Feroz Ahmad, İttihat ve Terakki, 1908- 1914, Çev. Nuran Yavuz, İstanbul: Kaynak Yay., 1984. 9. Feroz Ahmad, İttihatçılıktan Kemalizme, Çev. Fatmagül Berktay, İstanbul: Kaynak Yay., 1996. 10. Zafer Toprak, İttihat ve Terakki ve Devletçilik, İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yay., 1995. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Tanzimat ve Meşrutiyet tecrübelerinin Cumhuriyet’e katkılarını değerlendirir |
2 | Osmanlı Türkiyesi ile Cumhuriyet Türkiyesi arasındaki süreklilikler ve kopuşları inceler |
3 | Türkiye Cumhuriyeti’ndeki ve Osmanlı Devleti’ndeki modernleşme çabalarını kıyaslar |
4 | Atatürk ilke ve inkılâplarının Türkiye modernleşmesine katkısını anlar |
5 | İkinci Dünya Savaşı´nın sonundan bugünlere modern Türkiye´nin yakın tarihini siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel boyutlarını kavrar |
6 | Dünyadaki gelişmelerin ışığında Türkiye´nin son elli yıllık tarihinin temel dinamikleri ve süreçlerini değerlendir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |