Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Avrupa Tarihi SAU 061 0 1 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÜMİT EKİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Modern Öncesi Dönemde Avrupa´nın siyasi, dini, sosyal ve kültürel gelişiminin öğretilmesi
Dersin İçeriği Coğrafi keşiflerin ardından Avrupa´da meydana gelen siyasi, sosyal ve kültürel olaylar, Rönesans ve Reform hareketleri, Aydınlanma Çağı.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Coğrafi keşifleri kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Kölelik rejiminin ortaya çıkışını kavrar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
3 Yeniçağda Avrupa’da Ortaya Çıkan Fiat Devrimini Anlar Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
4 Avrupa’daki mezhepsel ayrılığı anlar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
5 Avrupa’daki merkezi devletlerin oluşumunu kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Ulusçuluğun ortaya çıkışını anlar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Coğrafi Keşifler Öncesinde Avrupa’nın Durumu
2 Coğrafi Keşiflerin başlaması
3 Portekiz’in Keşifleri
4 İspanya’nın Keşifleri
5 Amerika’nın Keşfi
6 Yeni Ürünler ve Hastalıkların Yayılması
7 Rönesans
8 Fiat devrimi
9 ARASINAV
10 Merkezi Devletlerin Ortaya Çıkışı
11 Reform Hareketleri
12 Avrupa’da Din Savaşları
13 Aydınlanma Çağı
14 Fransız İhtilali ve Etkileri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Stephen J. Lee, Avrupa Tarihinden Kesitler 1494-1789; Norman Davies, Avrupa Tarihi; J.M. Roberts, Avrupa Tarihi.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. X
2 Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. X
4 Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür.
5 Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. X
6 Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. X
7 Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. X
8 Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
9 Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
10 Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. X
11 Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Coğrafi keşifleri kavrar. 5 4 5
2 Kölelik rejiminin ortaya çıkışını kavrar. 5 4 5
3 Yeniçağda Avrupa’da Ortaya Çıkan Fiat Devrimini Anlar 5 4 5
4 Avrupa’daki mezhepsel ayrılığı anlar. 4 5 5
5 Avrupa’daki merkezi devletlerin oluşumunu kavrar. 5 4 5
6 Ulusçuluğun ortaya çıkışını anlar. 5 4 4 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 5 5
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
dersAKTSKredisi 2